ناهید فضلی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: تدوین بستههای تحولی تحقق پذیر، سنجش پذیر، شوق انگیز و مورد نیاز و پذیرش جامعه اسلامی – ایرانی است که یکی از این بستههای تحولی ، بسته تحولی مدرسه خوانا می باشد.
معاون آموزش ابتدایی استان کرمانشاه افزود:از نو آوریهای این طرح میتوان به بهرهگیری از جدیدترین یافتههای علمی در زمینه تغییرات و تحولات آموزشی ( آموزش ترکیبی – مشارکتی – مدرسه محور ) و همچنین حرکت از حافظه محوری به مهارت محوری و پرورش خلاقیت نیز اشاره کرد.
وی با اشاره به اهداف این طرح ابراز داشت: این طرح که از اهداف و راهبردهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اقتباس شده است، نتایجی را در کوتاه مدت به صورت مستقیم و غیر مستقیم ، میان مدت به معنی ارتقاء جایگاه کشور جمهوری اسلامی ایران در آزمون های بین المللی خواندن و نوشتن و در بلند مدت نتایجی نظیر تقویت زبان ملی به ویژه در مناطق دوزبانه ، توسعه عدالت آموزشی ، تقویت هویت ایرانی اسلامی را دنبال میکند و موجبات رشد همه جانبه را فراهم می کند.