آموزش و پرورش روی آموزش مجازی متمرکز شود

استاندار اردبیل گفت: آموزش و پرورش در برنامه‌ریزی‌های خود باید روی آموزش‌های مجازی و راه دور برنامه‌ریزی کند.
کد خبر: ۹۰۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷ 06 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل با قدردانی از تلاش مسئولان آموزش و پرورش استان و اولیای دانش‌آموزان در کسب نتایج مطلوب در کنکور سراسری امسال اظهار کرد: دانش‌آموزان برتر و نمونه در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی و هنری، علمی و ورزشی و علوم قرآنی نشان افتخار و سربلندی ما هستند.

وی با بیان اینکه در بهمن‌ ماه درصدد تجلیلی از این دانش‌آموزان برتر استان اردبیل در حوزه‌های مختلف هستیم، گفت: همکاران باید تلاش کنند تا این سرمایه‌های آموزشی و پرورشی مورد تکریم و تقدیر قرار گیرند که قطعا در ساختن آینده کشور موثر و تاثیرگذار خواهند بود.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان از آموزش و پرورش خواست تا در برنامه‌های مجازی و آموزش از راه دور هدف‌گذاری کرده و با استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان سعی کند در مناطقی که امکان حضور معلمان برای تحصیل دانش‌آموزان وجود ندارد به ویژه در دروس تخصصی از این توانمندی آموزشی استفاده کنند.

خدابخش یادآور شد: در بسیاری از کشورها تجربه موفقی از ارائه آموزش‌های از راه دور وجود دارد به طوری که ما با برنامه‌ای که را با برخی شرکت‌های دانش بنیان داشتیم تلاش کردیم تا زمینه حضور این شرکت‌ها برای ایجاد فضای آموزشی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در استان از طریق فضای مجازی اقدامات انجام شود.

این مسئول اهمیت حضور و توسعه برنامه‌های آموزشی و تربیتی را در فضای مجازی بیان کرد و ادامه داد: ما باید از تجربه کشورهای مختلف در این مورد استفاده کنیم چرا که در این کشورها در حوزه آموزش از راه دور و مجازی نتایجی موفق و ارزنده با هزینه کم به دست آمده است که قطعا مفید و سازنده خواهد بود.

استاندار اردبیل تولید محتوا را توسط این شرکت‌های دانش بنیان به شکل چند زبانه و با محتوای غنی بیان کرد و افزود: در تولید این محتوا آموزش و پرورش باید با تمرکز بیشتر اقدام کرده و برنامه‌های خود را به نتیجه برساند.

خدابخش ضرورت تحقیق و پژوهش دقیق در حوزه نتایج و خروجی فعالیت مراکز آموزش پیش‌دبستانی را در استان بیان کرد و گفت: باید این واقعیت برای خانواده‌ها و متولیان آموزشی روشن شود که بحث آموزش‌های پیش‌دبستانی آیا نتایج و خروجی مناسبی داشته است یا نه.

وی با اشاره فرارسیدن سال تحصیلی جدید بیان کرد: نوسازی مدارس باید هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل و تجهیز و راه‌اندازی واحدهای آموزشی نیمه تمام و در شرف تکمیل اقدام کرده و با آغاز سال تحصیلی فضای مطلوب تحصیلی برای نسل آینده فراهم آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار