۲۰۰ طلبه جهادی در قزوین برای مقابله با کرونا فعالیت می‌کنند

مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین گفت: ۲۰۰ طلبه جهادی در قالب قرارگاه جهادی شهدای روحانیت استان برای مقابله با کرونا وارد عمل شده‌اند.
کد خبر: ۹۱۶۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵ 14 November 2020

حجت الاسلام محمد تقی سبحانی نیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از سخنان مقام معظم رهبری در زمینه ادامه فعالیت‌های جهادی گروه‌های مردمی و فرهنگی، قرارگاه جهادی شهدای روحانیت استان قزوین یکبار دیگر در زمینه مقابله با کرونا فعالیت‌های خود را آغاز کرد.
وی افزود: نزدیک به یک ماه اخیر، فراخوان‌های لازم صورت گرفته و براساس ظرفیت موجود در حوزه علمیه، اقدامات مختلف فرهنگی و خدماتی در استان و سایر استان‌ها آغاز شده است.
این مسوول گفت: بیش از ۱۴۰ نفر از طلاب جهادی استان در بیمارستان‌ها و آرامستان‌های سراسر استان به ویژه در ۲ شهر قزوین و تاکستان در حال فعالیت هستند و خدمات مختلفی را ارایه می‌دهند.


سبحانی نیا با اشاره به اینکه تغسیل و تکفین دو وظیفه مهم طلاب جهادی در آرامستان‌ها است، اضافه کرد: علاوه بر آرامستان‌ها طلاب جهادی فعالیت‌هایی مانند مشاوره، همراهی بیمار، دلجویی بیماران و کمک رسانی پرستاران و پزشکان را در بیمارستان‌های کرونایی استان قزوین انجام می‌دهند.
وی اظهار داشت: ۶۰ طلبه جهادی استان در ادامه فعالیت‌های جهادی در قالب گروه‌های مختلف با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در راستای حمایت از تولید داخلی و حمایت از کشاورزان تربت حیدریه به این شهرستان سفر کرده و خدمات جهادی مختلفی را برای کمک به زعفران کاران انجام داده‌اند.
این مسوول افزود: قرارگاه جهادی شهدای روحانیت استان قزوین علاوه بر این اقدامات، فعالیت‌های مختلفی را هم در زمینه تولید محتوا در فضای مجازی انجام می‌دهد.
سبحانی نیا گفت: حوزه علمیه استان قزوین در حال حاضر به دنبال استمرار و توسعه فعالیت‌های جهادی است تا با استفاده از ظرفیت طلاب جهادی و همکاری مردم و مسوولان گام‌های بلندی را برای نابودی بیماری کرونا در سطح جامعه بردارد.
در حال حاضر بیش از یک هزار طلبه در استان قزوین تحصیل می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار