شهروندان تا پایان اسفندماه می توانند از کاهش ۸ درصدی عوارض استفاده کنند

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز: با توجه به مصوبات شورای اسلامی شهر شیراز و طبق اعلام قبلی هرگونه افزایش در میزان تخفیف عوارض تا پایان سال منتفی خواهد بود و شهروندان صرفا تا پایان اسفندماه می توانند از کاهش ۸ درصدی عوارض استفاده کنند.
کد خبر: ۹۳۹۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲ 09 February 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با بیان اینکه طبق مصوبه شورا، تعرفه عوارض تغییر می‌کند، به فعالان صنعت ساختمان و شهروندانی که قصد ساخت و ساز دارند توصیه کرد که دریافت مجوز خود را به سال آتی موکول نکنند.
محمدهادی هاشم پور افزود: تا پایان اسفند امسال، شهروندان و فعالان صنعت ساختمان فرصت دارند تا از ۸ درصد کاهش نرخ عوارض، استفاده کنند.
او ادامه داد: با توجه به مصوبات شورای اسلامی شهر شیراز و طبق اعلام قبلی هرگونه افزایش در میزان تخفیف عوارض تا پایان سال منتفی خواهد بود و شهروندان صرفا تا پایان اسفندماه می توانند از کاهش ۸ درصدی عوارض استفاده کنند.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز تغییرات نرخ تورم را از مهم ترین دلایل تغییر نرخ عوارض ساختمانی و بهای خدمات شهری در سال آتی برشمرد و خاطرنشان کرد: با پیش بینی چشم انداز بازار ساختمان و رصد تغییرات تعیین کننده در سال آینده، پیشنهاد می شود فعالان این صنعت از فرصت باقی مانده تا پایان سال برای پرداخت عوارض و یا اخذ مجوز و صدور پروانه های ساختمانی خود اقدام نمایند .
هاشم‌پور افزود: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز ، قیمت فروش هر متر زمین (B) و قیمت هر متر آپارتمان( BP)، تجاری، غیر مسکونی و عوارض تراکم ساختمانی باغات در سال ۱۴۰۰ با افزایش یک و نیم برابری نسبت به نرخ مصوب سال ۱۳۹۹ اعمال خواهد شد.
معاون مالی و اقتصادی شهردار شیراز با بیان اینکه موفقیت شهرداری‌ها در گرو تعامل و مشارکت شهروندان در پرداخت به‌موقع عوارض است، افزود: متأسفانه طی سال‌های اخیر اختصاص بودجه‌های دولتی به شهرداری‌ها کاهش چشمگیری داشته است و پرداخت عوارض یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی پایدار شهرداری برای ارائه خدمات به شهروندان و انجام طرح‌های عمران و آبادانی در سطح شهر به شمار می‌رود که مشارکت مردم در این امر مهم نقش مؤثری در شتاب‌بخشی به عمران شهری توسط شهرداری برخوردار است.
وی عوارض نوسازی و عمران شهری، عوارض کسب و پیشه، عوارض سالیانه خودرو و بهای خدمات مدیریت پسماند را از جمله درآمدهای پایدار برای مدیریت شهری شیراز عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار