ویژه‌برنامه های نیمه شعبان در بقاع متبرکه شهرستان اصفهان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان در خصوص فعالیت‌های امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان در جشن‌های نیمه شعبان گفت: جشن‌های اول ماه شعبان را گذراندیم و اکنون در آستانه جشن نیمه شعبان قرار داریم. به همین مناسبت کاروان‌های شادی تحت عنوان «نسیم انتظار» از بقاع متبرکه حرکت خواهند کرد و در قالب‌های متنوع سعی در برپایی فضایی شاد در سطح شهرستان خواهند داشت.
کد خبر: ۹۵۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵ 25 March 2021

به گزارش تابناک به نقل از امور فرهنگی اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان اصفهان روح الله بیدرام اظهار داشت: احیای شب نیمه شعبان، سر دادن ندای لبیک یا مهدی بر بام بقاع ، اجرای مسابقات مهدوی، انتشار کلیپ و پوستر در فضای مجازی،اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و اهدا جوایز به اسامی مهدی و نرگس ،توزیع تبرکات مهدوی ،راه اندازی کاروان نسیم انتظار و همزمان اجرای نور افشانی از برنامه‌های نیمه شعبان در شهرستان اصفهان است.


این مقام مسئول با اشاره به رزمایش همدلی گفت: با توجه به لزوم کمک‌های مومنانه و رزمایش همدلی و مواسات مرحله آخر این اقدام از سال ۹۹ در حال اجرا است. این مرحله از ولادت امیرالمومنین (ع) آغاز و تا نیمه شعبان تحت عنوان «تبرکات مهدوی» ادامه دارد . ۱۰۰۰ بسته معیشتی هدف گذاری شده که توسط بقاع تهیه و در امامزاده ابراهیم ردان توزیع و ۲۲۰بسته دیگر در شب نیمه شعبان توسط بقاع متبرکه حرم حضرت زینب و امامزاده شاهزاده حسن منطقه کیجعلی توزیع می گردد


حجت الاسلام بیدرام ادامه داد: در مراسم سال تحویل نیز۴۴۰پرس چلو ماهی ،عیدانه و تبرکی ویژه ایی به مناسبت اعیاد شعبان و نوروز در بین ۱۱۰خانوار توسط حرم حضرت زینب توزیع گردید


بیدرام با بیان اینکه نیمه شعبان امسال فرصت بسیار خوبی برای جهانی کردن فرهنگ مهدویت است، مطرح کرد: امسال پیام نیمه شعبان رساتر از قبل در دنیا طنین انداز خواهد شد.


وی در ادامه خاطر نشان کرد: ترویج و تبیین اندیشه مهدویت و انتظار حقیقی، گسترش یاد و نام امام زمان علیه‌السلام و تعمیق ارتباط با ایشان، ایجاد نشاط معنوی و طراوت در شرایط کنونی جامعه و حمایت و پشتیبانی از اقشار ضعیف جامعه از مهم‌ترین اهداف این ویژه‌برنامه ها است.


حجت الاسلام بیدرام عنوان کرد: باهدف ایجاد نشاط و طراوت در ایام ولادت منجی عالم بشریت و به دلیل عدم امکان حضور مردم در مراسم حضوری در بقاع متبرکه ، بر آن شدیم تا با همت هیئت‌امنا و مدیران مراکز افق ۴ بقعه شاخص شهرستان ؛کاروان‌های نسیم انتظار را در کوی و برزن به حرکت درآورده و نوای دلنشین یا مهدی را به گوش جان تک‌تک اعضای جامعه برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار