نقاط حادثه‌خیز بازار تاریخی اراک مرمت می‌شود

مدیر کل میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از آغاز مرمت نقاط حادثه‌خیز و خطرآفرین بازار تاریخی اراک از ابتدای تیرماه با مشارکت شهرداری اراک خبر داد.
کد خبر: ۹۶۷۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱ 30 May 2021

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان با اشاره به مرمت نقاط حادثه‌خیز و خطر‌آفرین بازار اراک در سال جاری، رقم اعتبار اختصاص یافته به این امر را بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در سال مالی جاری با مشارکت و مساعدت شهرداری اراک و اداره کل میراث‌فرهنگی، نقاط حادثه‌آفرین و خطرناک بازار تاریخی اراک مورد مرمت قرار می گیرد.
او یادآورشد: این عملیات شامل رفع خطر و مرمت اضطراری، اجرای مجدد نقاط حادثه‌آفرین، بام‌سازی و اجرای پوشش بام و اجرای پوشش طبقه دوم برخی از قسمت‌های بازار که دارای طبقه فوقانی است، می‌شود.
مرزبان گفت: عملیات مرمتی با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال از سوی شهرداری اراک و ۵ میلیارد ریال توسط اداره کل میراث‌فرهنگی استان انجام خواهد شد.
مدیر کل میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اضافه کرد: برخی از سراها و تیمچه های بازار تاریخی اراک نظیر سرای نو(راستین) با اعلام آمادگی مالکین و کسبه به صورت مشارکتی با میراث فرهنگی مرمت و بازسازی خواهد شد.
او افزود: در این عملیات مرمتی، تعریف پروژه، نظارت و تهیه شرح خدمات با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و تأمین اعتبار و اجرا برای ۳ میلیارد ریال با شهرداری اراک است که از اوایل تیر ماه مرمت آغاز می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار