جشنواره شناسایی کودکان قصه گو در البرز

ژاله معین گفت: نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان با استفاده از روانشناسی كودكان آثار بسیار خوبی را در سال های اخیر تولید کرده اند و این عرصه از ادبیات پیشرفت های چشم گیری داشته است.
کد خبر: ۹۷۴۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹ 28 June 2021

به گزارش «تابناک البرز» مسئول انجمن ادبیات داستانی عصر جدید گفت: جشنواره استانی قصه هایی برای کودک و نوجوان؛ توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و خانه کتاب و ادبیات ایرانیان به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان که هفدهم تیرماه است برگزار می شود.

ژاله معین ادامه داد: اجرای برگزاری این جشنواره توسط انجمن ادبی عصر جدید، با هدف کشف استعدادها و جذب و در صورت امکان پرورش آنها در استان البرز برگزار می شود.

وی افزود: امکان ظهور و معرفی نویسندگان نوجوان و بزرگسال، تشویق آنها و تقویت قوه تخیل نویسندگان به ویژه در عرصه کودک یا نوجوان از اهداف دیگر برگزاری این جشنواره است و اینکه شناسایی کنیم آیا این نویسندگان ذهنی قصه گو دارند .

مسئول دبیرخانه انجمن تصریح کرد: تاکنون استقبال خوبی از جشنواره شده است حتی با وجود اینکه ما در اطلاع رسانی ها و پوسترهایمان عنوان کردیم که این جشنواره به صورت استانی و در سطح البرز برگزار می شود اما از چند استان دیگر از جمله بوشهر، اصفهان، مشهد و ... شرکت کننده داشتیم.

معین گفت: در این جشنواره رقابت بین کودکان قصه گو است و نوجوان و بزرگسالان را بصورت جداگانه در جشنواره دارد یعنی محدود به گروه سنی خاصی نیست.

وی ادامه داد: جایگاه ادبیات کودک و نوجوان در استان البرز با توجه به پتانسیل خوبی که در بین نویسندگان این عرصه وجود دارد، عالی است اما امکان معرفی و ظهورشان شاید تا به حال کم بوده و این عزیزان به خاطر حمایت های مالی، چاپ اثر، مراسم های رونمایی و حتی فروش آثار بیشتر در تهران مطرح شده اند.

این مسئول با بیان اینکه آثار کودک و نوجوان در سطح استان دارای نقاط قوت و ضعف است، افزود: با توجه به گران شدن کاغذ در بازار و بالا رفتن هزینه های چاپ که روی قیمت کتاب های چاپ شده و قدرت خرید تاثیر می گذارد و گاها ناشر یا نویسنده صرفا برای کمتر شدن هزینه چاپ  از فونت هایی با سایز غیر استاندارد بخصوص برای کودک استفاده می کنند اما در نمایشگاه های کتاب و در این مدت بخاطر شیوع کرونا که فروش کتاب مجازی شده، خوشبختانه استقبال خوبی برای خرید آثار وجود دارد.

معین بیان کرد: این مهم نشان می دهد که نویسنده های خوبی که با روانشناسی کودک آشنا هستند و بخاطر علاقمندی به این گروه سنی آثار خوبی را به نگارش در آورده اند؛ شایسته تقدیر هستند.

وی افزود: تا به امروز ششم تیرماه حدود ۱۵۰  اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است؛ البته آثاری هم رسیده که قبلا چاپ شدند و ما طبق قانون جشنواره از شرکت دادن آنها در رقابت وداروی معذوریم.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فقط چهار روز به پایان مهلت ارسال آثار باقی مانده است از والدین کودک و نوجوان درخواست می کنم اگر کودک و نوجوان قصه گو دارند حتما آنها را تشویق کنند وآثار آنها را با ذکر نام و مشخصات برای ما ارسال کنند.

معین در خاتمه گفت: از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و خانه کتاب وادبیات ایرانیان که از ما حمایت کردند تا این جشنواره برگزار شود سپاسگزار هستیم.

الهه ملاحسینی

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار