ایجاد شغل و تامین مسکن دو برنامه اصلی بهزیستی کرمانشاه برای مددجویان است

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه ایجاد شغل و تامین مسکن را از برنامه های اصلی این اداره کل برای مددجویان تحت پوشش عنوان و خاطرنشان کرد: در همین راستا اقدامات خوبی نیز صورت گرفته است.
کد خبر: ۹۷۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴ 20 September 2015
عبدالرضا میرزاییان در خصوص اقدامات صورت گرفته برای تامین مسکن افراد تحت پوشش بهزیستی اظهار کرد: تاکنون سه هزار و 500 خانوار از جامعه هدف که نیازمند مسکن هستند شناسایی شده اند.وی افزود: دو هزار و 700 خانوار از این تعداد در واحدهای مسکونی ساخته شده مستقر شده اند و بقیه خانوارها نیز به محض آماده شدن واحدهایشان که حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد مستقر می شوند.

وی گفت: این منازل از زیرساخت های لازم نظیر آب، برق، گاز و تلفن برخوردار است و سعی شده تا همه امکانات لازم در اختیار مددجویان بهزیستی قرار بگیرد.

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه در ادامه به بحث اشتغال افراد تحت پوشش بهزیستی نیز اشاره و
اظهار کرد: در این خصوص نیز تلاش هایی صورت گرفته از جمله اینکه تمام مراکز غیردولتی که مجوز فعالیت می گیرند موظفند تا 25 درصد از نیروی کار خود را از میان افراد مستعد تحت پوشش بهزیستی تامین کنند.

وی تصریح کرد: اقدام صورت گرفته دیگر اعطای تسهیلات به مددجویان تحت پوشش است به گونه ای که افرادی که از دستگاه هایی نظیر صنعت و معدن و تجارت، فنی و حرفه ای و یا سایر ادارات آموزش های لازم را برای ایجاد کسب و کار فرا گیرند به آنان تسهیلات قرض الحسنه اعطا خواهد شد.

میرزاییان تصریح کرد: همچنین برخی از مددجویان که شرایط لازم را داشته باشند پس از اشتغال به کار در کارگاه ها و یا کارخانه ها، بهزیستی تا پنج سال حق بیمه تامین اجتماعی آنها را می پردازد.
در استان کرمانشاه با دو میلیون نفر جمعیت حدود 150 هزار نفر از خدمات مختلف بهزیستی بهره مند هستند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار