معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم مطرح کرد؛

همکاری همه جانبه دستگاهها مؤثر در واکسیناسیون

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه یکی از راههای افزایش واکسیناسیون کرونا در قم بیشتر شدن مراکز تجمیعی واکسیناسیون است، گفت:همکاری همه جانبه دستگاهها نیز لازم است.
کد خبر: ۹۸۴۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰ 07 August 2021

به گزارش تابناک قم، سیامک محبی صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه یکی از راه های افزایش واکسیناسیون کرونا در کشور از جمله قم بیشتر شدن مراکز تجمیعی واکسیناسیون است، گفت: لازم است همکاری همه جانبه در زمینه افزایش واکسیناسیون کرونا انجام شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه در صورت تأمین واکسن و مراجعه منظم گروه‌های سنی اعلام شده، مراکز واکسیناسیون در قم توان تزریق روزانه ۱۰ هزار دوز واکسن را در یک روز دارند، افزود: در حال حاضر ۱۳ مرکز پاسخگوی استان است؛ اما در هفته‌های آتی با اعلام گروه‌های جدید سنی و همچنین آغاز تزریق دوز دوم افرادی که تزریق دوز اول را انجام داده‌اند این امکان وجود دارد که به مراکز تجمیعی افزوده شود.

وی با تاکید بر اینکه توسعه این مراکز بدون مشارکت سایر دستگاه‌ها تقریباً میسر نیست و خوشبختانه از روزهای آغازین واکسیناسیون کرونا در استان قم دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش، هلال احمر، اوقاف، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و … در این موضوع وارد شدند، ادامه داد: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی دیگر نیز در این طرح ملی، دانشگاه علوم پزشکی را حمایت کنند.

محبی با اعلام اینکه هر کدام از مراکز قم در یک شیفت کاری بیش از هزار دوز واکسن تزریق می‌کنند، گفت: مرکز تجمیعی نمایشگاه بین المللی با توجه به تعداد مراجعه کنندگان و مناطق تحت پوشش، ظرفیت ۲۵۰۰ دوز در هر شیفت را دارد.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته ۱۵ مرداد ماه، ۹ هزار دوز واکسن کووید ۱۹ به متقاضیان واجد شرایط تزریق شده است و این ظرفیت می‌تواند حداقل تا ۱۰ هزار دوز تزریق واکسن نیز افزایش یابد، افزود: لازمه این کار تأمین کافی واکسن در استان است که به نظر می‌رسد با توجه به تولیدات داخلی و افزایش واردات واکسن، این کار محقق خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار