شمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در کشور نگران کننده است/ضرورت رعایت بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: شمار مبتلایان و جان‌باختگان ویروس کرونا در کشور نگران کننده است.
کد خبر: ۹۹۰۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵ 03 September 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک برضرورت خودمراقبتی، رعایت مسئولانه بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تاکید کرد و افزود: و مردم باید نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حساسیت بیشتری داشته باشند.
وی با قدردانی از ایثار و فداکاری شبانه روزی مدافعان سلامت در مراکز بهداشتی درمانی، آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها یادآورشد: پیروزی مردم در مقابل این بحران سلامت نیازمند عزم جدی و همگانی تمام افراد جامعه برای مشارکت جدی و مسوولانه در رعایت اصول بهداشتی است.
وی افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وظیفه دارد نسبت به تهیه و تامین واکسن و شتاب‌بخشی به فرآیند واکسیناسیون عمومی اقدامات لازم را انجام دهد تا شرایط کشور به حالت عادی بازگردد.
امام جمعه اراک با اشاره به تشکیل کابینه دولت سیزدهم اظهارداشت: دولت وظیفه دارد با واگذاری مسئولیت‌ها به مدیران شایسته، مورد اعتماد، کاردان، پاکدست و دلسوز زمینه حل مشکلات مردم و توسعه همه جانبه کشور را فراهم کند.
وی افزود: مردم از دولت انتظار دارند با تمام توان در راستای صیانت از منافع ملی، تامین امنیت و دفاع از حقوق عامه گام بردارد و خدمتگزاران واقعی را برای اداره امور انتخاب کند.
آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور افعانستان گفت: این کشور بیش از ۴۰ میلیون نفر جمعیت دارد و همه مردم و قبایل آن با انگیزه‌های طالبان موافق نیستند اما در هر شرایطی باید عدل، رحمت و انصاف در حق مردم افعانستان رعایت شود.
وی درباره ۲۵ محرم و سالروز شهادت امام سجاد(ع)(به روایتی)، اظهارداشت: امام سجاد(ع) با روشنگری و خطبه های زیاد جریان حق و باطل را برای همه روشن و چهره دشمنان اسلام و یزیدیان را فاش کرد.
وی افزود: امام سجاد(ع) با وجود محدودیت‌های زیاد از سوی حاکمان طاغوتی، به نشر و ترویج معارف الهی و معرفی اسلام ناب محمدی اقدام کرد.
وی با بیان اینکا حضرت سجاد(ع) احیاگر نهضت عاشورا و مکتب امام حسین(ع) است یادآورشد: آن امام همام سرچشمه فضایل معنوی، اخلاقی و انسانی است که به‌واسطه عبادت، زهد و تقوا زین العابدین نامیده شدند.
امام جمعه اراک همچنین درگذشت سرلشگر فیروزآبادی فرمانده اسبق ستاد کل نیروهای مسلح کشور را تسلیت گفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار