سرپرست شهرداری دوگنبدان :خیابان فراشبندی یکی از قدیمی ترین خیابان های مرکز شهر می باشد که بالای ۵۰پزشک در ساختمان پزشکان و ۲۵۰کاربر تجاری در این مکان وجود دارد که همگی نسبت به وجود دستفروشان در کف این خیابان و جلوی ساختمانشان معترض هستند.
کد خبر: ۱۰۱۵۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱ 12 December 2021

 

سرپرست شهرداری دوگنبدان از ساماندهی دستفروشان در خیابان فراشبندی، مرکز شهر خبر داد و گفت:خیابان فراشبندی یکی از قدیمی ترین خیابان های مرکز شهر می باشد که بالای ۵۰پزشک در ساختمان پزشکان و ۲۵۰کاربر تجاری در این مکان وجود دارد که همگی نسبت به وجود دستفروشان در کف این خیابان و جلوی ساختمانشان معترض هستند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مصیب موسوی افزود : با وجود پارکینگ بزرگ در کنار این خیابان ولی بسیاری از بیماران و خریداران تجاری برای انتقال به ساختمان پزشکان یا مغازه دارن به دلیل مسدود بودن مسیر توسط دستفروشان ناچار به پیاده روی با شرایط نامساعد هستند.
موسویوی کاربری خیابان فرشبندی را عبور و مرور تاکسی درون شهری و ماشین های خدمات رسان دانست و بیان داشت:به علت مسدود بودن خیابان توسط دستفروشان اگر اتفاق یا مشکلی برای ساختمان پزشکان یا مغازه داران به وجود بیاید خدمات رسانی توسط نیروهای امدادی و آتش نشانی مشکل خواهد بود.

وی اظهار داشت: برای جلوگیری از تنش در بین دستفروشان و همچنین ایجاد فضایی مطمین برای عابر پیاده در آن خیابان ،در مرحله اول تخت های این دستفروشان جمع و فضایی دو در دو متری به آنها برای پهن کردن اجناسشان در کف خیابان به آنها داده می شود.
موسوی اضافه کرد: بعد از جمع آوری تخت های دستفروشان که بعضی از آنها از یک مغازه هم بیشتر جا میگیرد ،فضای بیشتری و آزادتری به وجود می آید که می توان بقیه دستفروشان در مکان های دیگر را در آنجا اسکان داد و بعد جامع آماری ما از تعداد دستفروشان شهر مشخص خواهد شد.
موسوی از ساماندهی دستفروشان در پارکینگ بازار میوه فروشی شهر خبر داد و یادآور شد: بعد از مشخص شدن تعداد دستفروشان در زمین پارکینگ میوه فروشی غرفه های مناسب برای آنها طراحی و زمین هایشان تحویل داده می شود و جز‌ مستقلات شهرداری منصوب خواهد شد.
سرپرست شهرداری دوگنبدان همچنین از طرح ساماندهی جداره های تجاری شهر توسط چندین مشاوره خبر داد و افزود: برای زیبا سازی شهر و مغازه های تجاری بعد از انتقال دستفروشان به مکان مناسب تمام خیابان مرکز شهر را به شکل خیابان بلادیان نه به آن نما و طراحی بلکه ستون ها به نما ایرانی اسلامی ،کف خیابان سنگ فرش و هم سان سازی و سقف به شیوه جدید طراحی خواهد شد.
وی لازمه اجرای این طرح را همکاری شرکت بازآفرینی کشور،شهرداری و معتمدین بازار عنوان کرد و گفت:
با همکاری و رایزنی با معتمدین و مغازه داران شهر و اجرای طرح توسط مشاور برتر علاوه بر زیبا شدن چهره شهر، قیمت و ارزش مادی مغازه ها دو برابر خواهد شد.
موسوی اعتبار اجرای این طرح از پمپ بنزین فولادی تا ساختمان شهرداری را ۱۲میلیارد دانست و اظهار داشت: برای اجرای طرح زیبا سازی جداره های تجاری شهر چندین مشاوره طرح هایشان را معرفی و مشاوری که طرحش برگزیده شود به بازآفرینی شهری معرفی،تا اعتبار سهم مغازه دار،شهرداری و خود بازآفرینی مشخص گردد.

تابناک
تابناک
تابناک
تابناک
تابناک
تابناک
تابناک
تابناک
تابناک
تابناک
تابناک
تابناک
تابناک
تابناک
تابناک
تابناک
تابناک
تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار