نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: پیوست فرهنگی اجتماعی در طرح مسکن ملی یک امر ضروری است که باید از طریق مجلس پیگیری شود.
کد خبر: ۱۰۱۸۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱ 28 December 2021

حجت الاسلام والمسلمین حسین روحانی نژاد در بازدید از طرح های عمرانی بنیاد مسکن زیتون شاهین شهر در  شمال اصفهان اظهار داشت: همان طور که هر طرحی دارای توجیه فنی و اقتصادی است باید پیوست فرهنگی و اجتماعی آن هم پیش بینی شود.
وی ادامه داد: اگر واحدهای مسکونی ساخته و خانوارها ساکن آن شوند اما مراکز فرهنگی و اجتماعی برای آنها در نظر گرفته نشود در آینده با مشکل مواجه می شوند.
حجت الاسلام روحانی نژاد با اشاره به طرح مصوبه پیوست فرهنگی و اجتماعی توسط نمایندگان مجلس بمنظور تصویب مسکن های ارزان قیمت، تاکید کرد: لازم است به ازای هر ۲۰۰ واحد مسکونی در یک نقطه، مدرسه و مراکز آموزشی مورد نیاز پیش‌بینی شود.

وی با بیان اینکه طرح های مسکن نقطه مثبتی برای قشر کم درآمد و اجرای آن نقطه امیدی برای افراد فاقد مسکن است، اضافه کرد: بحث هزینه ها باید در همه طرح های مسکن حفظ شود زیرا این واحدها با حداقل داشته های متقاضیان تهیه شده است و نباید دیگر تحمیل هزینه ای جدید در بر داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه ساخت ۲ هزار واحد مسکونی گام بسیار مهمی برای شهر شاهین شهر است، اضافه کرد: امنیت ساختمان های مسکونی، زیر ساخت های آن، طراحی های جلوه های بصری و ایجاد آرامش برای خانواده ها نیز مد نظر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مجتمع مسکونی زیتون شاهین شهر ۳۴۸ خانوار را در خود جای خواهد داد.
فرماندار شاهین شهر و میمه نیز در این بازدید با اشاره به مشکل اشتغال و مسکن در شاهین شهر گفت: برخی از شهرستان‌ها مشکل اشتغال دارند اما در این شهرستان با وجود یک هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی مشکل کمبود مسکن داریم.
سید محمد رضا کاظمی طباء افزود: برخی از این واحدهای صنعتی نیروی انسانی کم دارند که جهت تامین نیروی انسانی، تاکید شده است از افراد ساکن شاهین شهر و یا افرادی که قصد سکونت دارند، استفاده شود.
فرماندار شاهین شهر تصریح کرد: مشکل اصلی ما تامین زمین و دغدغه تامین آب است که در این زمینه هم بنیاد مستضعفان و بنیاد برکت ورود پیدا کرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار