نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از سال ۸۴ تا کنون حدود ۵۲ درصد از مسکن روستایی کشور توسط این بنیاد نوسازی و بازسازی شده است.
کد خبر: ۱۰۱۸۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹ 28 December 2021

حجت الاسلام و المسلمین حسین روحانی‌نژاد در بازدید از طرح های مسکن ۱۴۰ واحدی مسکونی پردیس و پنج واحدی محرومان قلعه امیریه خمینی شهر در غرب اصفهان اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف است واحدهای مسکونی روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفری را نوسازی کند.
وی افزود: درصدد هستیم تا سال ۱۴۱۰ صد درصد مسکن روستایی کشور را نوسازی و بازسازی کنیم و این کار تا کنون شتاب خوبی داشته و تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی جهش تولید مسکن پیش بینی شده است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: این بنیاد از تولید یک میلیون واحد مسکونی در  سال ، احداث ۴۰۰ هزار واحد را به عهده گرفته که ۲۰۰ هزار واحد برای مسکن روستایی و ۲۰۰ هزار واحد برای شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت در نظر گرفته شده است.
وی درباره تسهیلات پنج درصدی حاشیه نشینان شهر توسط بنیاد مسکن تصریح کرد: آنچه قانون برای ما مشخص کرده این است که مسکن روستایی را در برابر بلایای طبیعی ایمن کنیم اما در صورت امکان از منابع مالی موجود این تسهیلات برای حاشیه شهرها نیز استفاده می کنیم.

حجت الاسلام روحانی نژاد اضافه کرد: نگران وقوع زلزله و فاجعه انسانی در نقاطی مانند حاشیه شهرها، سکونتگاه های غیر رسمی و بافت فرسوده هستیم لذا از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم در قالب طرح یا لایحه بنیاد مسکن را برای ساماندهی موظف به اجرای طرح کند.
به گفته وی، بنیاد مسکن در زمینه نقاط حاشیه ای خطرناک در چابهار، زابل، زاهدان، دو گنبدان و بندر امام خمینی(ره) اقدام و آن را از خطر خارج کرد.
وی با اشاره به اینکه در سفر به اصفهان از مجموعه فعالیت های بنیاد مسکن این استان بازدید خواهد شد، خاطرنشان کرد: اصفهان یکی از استان‌های با ظرفیت و پُرکار تولید مسکن است که امیدواریم مشکل تامین آب آن با اصلاح الگوی مصرف حل شود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: حدود ۲ هزار واحد مسکونی اقدام ملی در شاهین شهر پیش‌بینی شده که شامل یک هزار و ۲۷۰ واحد در شهر و ۷۰۰ واحد در روستاهاست و بخش زیادی از مشکل مردم در بخش مسکن را می کند.

وی با اشاره به اینکه اصفهان در بازسازی مسکن نقش ستاد معین و در عمران و آبادی شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر موثر بوده است، افزود: بازدیدی از مسکن ملی خمینی شهر و  ۲ پروژه هزار واحدی اقدام ملی تحت عنوان "جهش تولید مسکن" صورت گرفت که بخشی از ۱۴۰ واحد مسکن آن با آورده مردمی و  ۴۰ واحد توسط خیران مسکن ساز صورت گرفته است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: خیران مسکن ساز در کل کشور  ۲۰ هزار واحد مسکونی ساخته اند که خیران مسکن ساز اصفهان در زمینه ساخت پیشرو بوده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار