تابناک-نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه عده ای با نامه نگاری و استدلال های واهی بدنبال انتقال نیروگاه بندرعباس به تهران هستند، گفت: وزیر نیرو باید به این موضوع ورود کنند و جلوی انتقال این نیروگاه که نزدیک به یک قرن است در بندرعباس مستقر شده، را بگیرند.
کد خبر: ۱۰۱۹۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲ 31 December 2021

به گزارش تابناک از هرمزگان حجت الاسلام والمسملین محمد عبادی زاده ظهر امروز (۱۰ دی ماه) در جمع نمازگزاران بندرعباسی، افزود: یک فرد هیچ گاه ماندگار نمی شود بلکه مکتب برخواسته از دل شخصیت های مجاهد است که او را ماندگار می کند که شهید سلیمانی نیز چنین شخصیتی راهبردی در جهان و دنیای اسلام داشتند.

وی بیان کرد: رهبرمعظم انقلاب نیز از شهید سلیمانی به عنوان یک مکتب یاد کرد؛ برای این که می خواست این شهید بزرگوار برای همیشه تاریخ ماندگار و جاودانه بماند.

امام جمعه بندرعباس اظهار کرد: این احمق های نظام سطله آمریکا و تروریست های آمریکایی نمی دانستند که با کشتن شهید سلیمانی کار تمام نمی شود و امروز دیدند و فهمیدند که سردار سلیمانی در مقایسه با شهید سلیمانی خطرناک تر است؛ چرا که این مجاهد خستگی ناپذیر نبرد نظامی را در کنار نبرد سیاسی درهم آمیخت و مکتبش نیز بر پایه ایثار، مقاومت، شجاعت و تدبیر بود.

نماینده ولی فقیه درهرمزگان همچنین با اشاره به نهم دی ماه که روز بصیرت و بیداری ملت ایران در برابر فتنه گران است، بیان کرد: ۹ دی یک حماسه ماندگار در مقابل جریان فتنه بود که با فتنه ای بزرگ در آستانه ضربه زدن به انقلاب و آرمان هایش بودند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده ادامه داد: فتنه ۸۸ تنها مطلعق به آدم های زبون که در دوران فتنه خودشان هم فریب خورده بودند، نیست بلکه یک فتنه بزرگی بود که طراحانش با الهام از کودتای مخلمی و رنگین با رمز انتخابات در همه کشورها مداخله کردند اما نمی دانستند که به فرموده رهبرمعظم انقلاب، ایران مثال دیگر کشورها نبوده و در برابر فتنه گران خواهد ایستاد.

امام جمعه بندرعباس همچنین با اشاره به مساله امنیت غذایی که برای کشورها یک اصل است و هیچ کشوری حاضر نیست در این زمینه خود را وابسته به دیگران بداند، گفت: یکی از برنامه هایی که از دولت سیزدهم انتظار می رود این است که نسبت به مشکل کشاورزان هرمزگانی و کشور بویژه در فروش محصولاتشان، اقدام موثری کند و با قطع کردن دست دلالان و واسطه ها تلاش کنند که یک آرامشی به کشاورزان بدهند.

عبادی زاده مساله صنعت و کشاورزی را یکی از مهم ترین بخش ها برای سیر تکاملی و پیشرفت کشورمان دانست و افزود: استان هرمزگان دارای ظرفیت های خدادادی همچون نعمت دریا، کشاورزی و صنعت است که متاسفانه نتوانسته ایم آن طور که باید از این ظرفیت ها به نحو مطلوب و شایسته استفاده کنیم.

وی با توجه به اینکه ما باید در امنیت غذایی مستقل باشیم، چرا که با جان مردم سروکار دارد، تصریح کرد: گسترش و تنوع کشاورزی در استان هرمزگان خود یک ظرفیت است که باید برای آن برنامه ریزی کرد و از مرکز تحقیات جهاد کشاورزی استان خواستاریم که به جد مشکلات این بخش را رصد کرده و برای آن راه حل پیدا کند.

عبادی زاده گفت: باید الگوهای جدید در بخش کشت ارائه شود تا مردم از کاشت محصول های مختلف استفاده کنند و امیدواریم که استان هرمزگان در بخش کشاورزی و صادرات هم با توجه به همسایگی که با کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد، بیشتر بدرخشد.

نماینده ولی فقیه درهرمزگان همچنین با اشاره به اینکه عده ای با نامه نگاری و استدلال های واهی بدنبال انتقال نیروگاه بندرعباس به تهران هستند، گفت: وزیر نیرو باید به این موضوع ورود کنند و جلوی انتقال این نیروگاه که نزدیک به یک قرن است در بندرعباس مستقر شده، را بگیرند.

عبادی زاده یادآورشد: این اقدام ها (انتقال نیروگاه بندرعباس به تهران) از دولت قبل شروع بود و با توجه به وقفه ای که بین دولت دوازدهم و سیزدهم ایجاد شد لذا فرصت طلبان با فرصت پیش آمده این کار را بی سرو صدا دنبال می کردند.

وی بیان داشت: از آنجایی که سیاست دولت سیزدهم مبنی بر تمرکز زدایی و دادن استقلال به استان ها است لذا وزیر نیرو دستور دهند این موضع را بررسی کنند و اجازه ندهند این نیروگاه که بیش از ۴۰ سال در استان هرمزگان بوده را جابه جا کنند.

امام جمعه بندرعباس همچنین از نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و رسانه های استان خواست که نسبت به این قضیه حساس باشند.

نماینده ولی فقیه درهرمزگان همچنین ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: فاطمه (س) شخصیتی دارد که ولایت و نبوت به وجود مقدس او گره خورده است و نبوت کمالش در سایه و گروی فاطمه بوده که امام صادق(ع) نیز در این زمینه فرمودند کمال همه انبیا مادرمان زهرا(س) است.

عبادی زاده یادآورشد: امیدورایم بتوانیم ریزه خوار سفره فاطمه (س) باشیم و در خانه او نوکری کنیم و خدای متعال از مسیر زهرا (س) رزق الهی و معنوی خود را به ما تفضل کند.

امام جمعه بندرعباس همچنین در خطبه نخست به مساله خودکشی در جامعه اشاره کرد و گفت: خودکشی از گناهان کبیره است که خداوند در قران کریم وعده عذاب الهی داده است.

عبادی زاده ادامه داد: تمام شریعت و ادیان الهی نیز مساله خودکشی را نهی و مذمت کرده اند و آن کسی که دست به چنین کار زشتی می زند از حمت خدا به دور است.

وی بیان کرد: تنها سپر محکمی که انسان می تواند در برابر فتنه ها و وسوسه های شیطانی مقابله کند، تقوای الهی است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار