تابناک-دكتر ايوبی عنوان كرد: بندرعباس ظرفيت های فرهنگی هنری ويژه ای دارد و نام شهر خلاق زيبنده اين شهر است
کد خبر: ۱۰۲۴۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲ 25 January 2022

به گزارش تابناک هرمزگان دبير كل كميسيون ملی يونسكو گفت: تاريخ و پيشينه فرهنگی اجتماعی هر منطقه در صنايع دستی و آداب و رسوم هر منطقه متجلی می‌شود.

وی بيان داشت: شهر بندرعباس به عنوان يک بندر جهاني در مبادلات اقتصادی و تجاری در تنگه هرمز قابليت آن را دارد كه يک پايتخت فرهنگی هنری در حاشيه خليج فارس باشد.

دكتر ايوبی افزود: تنوع توليدات صنايع دستی بندرعباس و تركيب بندی رنگها و نشانه‌های بومی و سنتی را در اين شهر يک برتری ويژه است و اين نشانه ای از عمق انديشه و فرهنگ مردم اين منطقه می‌باشد.

ايوبی خاطر نشان کرد: عرضه و تقاضا در صورتی شكل خواهد گرفت كه آثار هنرمندان شناخته شود و مردم با توليدات اين حوزه آشنا شوند، وی فرهنگسازی و برندسازی را در عصر حاضر يک ضرورت عنوان كرد و گفت: مسئولين و مديران شهری و استانی بايد به اين مساله مهم توجه ويژه ای داشته باشند.

دبير كل كميسيون ملی يونسكو در بخش ديگری از سخنان خوداظهار داشت: برای برون رفت از مشكلات و موانع موجود اقتصادی بايد به آنچه داريم و در اختيار مردم است تكيه كنيم و پويايی اين امر مستلزم همراهی سازمانها و ارگانهای دولتی است.

وی تصريح كرد: اقدامات صورت گرفته در شهر بندرعباس توسط شهرداری بندرعباس قابل تقدير است و بايد اين روند همچنان ادامه داشته باشد و ايجاد يک شبكه و بازارچه دائمی صنايع دستی نياز مبرم در جهت گسترش و ماندگاری در اين حوزه خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار