فرماندار لنده در اقدامی دیگر و تحت حمایت شخص استاندار باید از هر ظرفیتی استفاده کند تا ماموریت بنیاد علوی در لنده تمدید شود و پسا آن به مانند سال نخست حضور بنیاد مدیران کل  مجاب شوند که طرح های مشارکتی بنیاد و دولت در زمره ی طرح های اولویت دار استان قرار بگیرند که اگر اینکار صورت نگیرد،  همچنان لنده شهر پر بارش کشور، آب ندارد. لنده در بن بست جاده ای خواهد ماند و برق همچنان بر شهروندان لنده قطع میشود.
کد خبر: ۱۰۲۷۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱ 08 February 2022

پرونده ای مهم روی میز فرماندار لنده+تصویر

به گزارش «تابناک»، با نزدیک شدن به روز‌های طرح پنج ساله توسعه و آبادانی قلعه گنج و در شرایطی که این خطه دیگر هیچ شباهتی به لقب روز‌های شروع کار در آن، یعنی «آفریقای ایران» یا محروم‌ترین شهر کشورمان ندارد، حالا نوبت به «لنده»، یکی دیگر از شهرستان‌های صدرنشین کشورمان در محرومیت رسیده تا در آغاز فصل تحول قرار گیرد.

این خبر را مهندس سعیدی‌کیا، رئیس سازمان بنیاد مستضعفان کشور در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد و آن زمان گفت: محرومیت زدایی با روش توانمندسازی مردم با اتکا به حمایت، هدایت و نظارت بر امور توسط این بنیاد و دولت از اولویت‌های کاری این بنیاد است و بر این اساس، شهرستان لنده به عنوان دومین پایلوت محرومیت زدایی و توسعه اقتصادی در کشور انتخاب شد.

تابناک-همیشه و همه جا در هر عرصه ای نقش مدیران ارشد و فرماندهان نقشی مهم، کلیدی و تعیین کننده است ولذا آنجا که تیمی زیر دست مدیر و فرماندهی ضعیف مدیریت شود بی شک خروجی ایده آل حاصل نمی شود و بالعکس...

چند سالی است که بنیاد مستضعفان-علوی با نگاه توسعه ی مناطق کم برخودار دست به انتخاب چندین منطقه از کشور زیر چتر حمایتی خود زدند که در این برهه شانس و اقبال با لنده یار شد و این شهرستان محروم در استان کهگیلویه و بویر احمد در لیست انتخابی این سازمان قرار گرفت.

با انتخاب شهرستان نوپای لنده در دستور کار محرومیت زدایی بنیاد علوی این امید در مردم لنده بوجود آمد که رنگ و بوی محرومیت از سیمای این منطقه زدوده میشود و حال که نام مستعار آفریقای ایران از قلعه گنج پاک شد اینجا، لنده که بمراتب محرومیت های کمتری دارد تغییرات زودتر در آن حاصل می شود..!

سال ابتدایی ورود بنیاد علوی مصادف شد با دوره ی استانداری علی احمدی استاندار کارکشته ی وقت استان و ریاست مهندس سعید کیا با کوله باری از تجربه در راس مدیریت بنیاد مستضعفان که اتفاقا دورانی خوب و  در آن سال و یک سال پس از آن طرح محرومیت زدایی لنده با جدییت پیگیری می شد.

پرونده ای مهم روی میز فرماندار لنده+تصویر

در دو سال ابتدایی این طرح ۵ ساله بیش از شش جلسه ی شورای اداری با حضور مسولین عالی رتبه ی دولتی و مدیران ارشد بنیاد مستضعفان-بنیاد علوی، در شهر لنده برگزار شد و پیوست آن همچنین سه جلسه ی شورای اداری نیز با دستور کار پیگیری طرح مشارکت محرومیت زدایی لنده در مرکز استان و با حضور تمامی مدیران کل برگزار شد که این موضوع خود گواه نگاه ویژه ی مسولین وقت استان  به این طرح و در راس پیگیری جدی شخص استاندار علی احمدی را نشان میدهد.

در دوسال ابتدایی طرح محرومیت زدایی لنده مدیران کل، بیشتر با همراهی شخص استاندار و گاهی با حضور معاونین به لنده می آمدند و میدانی از پروژه های در دست اجرا بازدید و در جلسات شورای اداری استاندار و یا معاون عمرانی ایشان شخصا از مدیران شهرستانی و استانی گزارش عملکرد میخواست و تلاش می شد تا گره های کار هر پروژه در حد امکان باز شود.

سال سوم حضور بنیاد علوی در لنده مصادف شد با تغییرات مدیریتی در سطح استان

اینکه چرا و چه شد که نگاه به طرح محرومیت زدایی لنده تغیر پیدا کرد و روند  همکاری از سوی مدیران دولتی کُند شد می تواند چند دلیل داشته باشد که شاید مهمترین آن عدم ارتباط مدیران شهرستانی با مدیران بالادستی خود و در راس توان و رایزنی فرمانداران باشد.

به هر صورت و تحت هر شرایط تا اینجای کار روند مشارکت بنیاد علوی خوشبختانه تغییر نکرد. با همان نگاه گذشته که پروژه های انتخابی مورد حمایت بنیاد علوی قرار میگرفت رویه ی همکاری بنیاد علوی ادامه دارد و اینجا و در این دوره نوبت به فرماندار جدید شهرستان لنده است که باید دید با چه نگاهی به طرح محرومیت زدایی و استفاده ی از ظرفیت بنیاد علوی می نگرد.

آیا وی میتواند نگاه استاندار احمد زاده به طرح محرومیت زدایی لنده را مانند دوره ی استانداری علی احمدی ویژه کند..!

بی شک نقش فرماندار شهرستان در تحرک و جان دادن دوباره به پروژه های مشارکتی دولت و بنیاد نقشی مهم خواهد بود.

فرماندار شهرستان لنده به عنوان نماینده ی عالی دولت باید بتواند پُل و حلقه ی ارتباطی میان بنیاد علوی و مدیران کل شود. وی باید تلاش کند نگاه کمرنگ مدیران کل به لنده تغیر کند ولذا اولین و شاید مهم ترین ماموریت ایشان همراه کردن شخص استاندار و همچنین نمیانده مجلس است تا به کمک این عزیزان رونق دوباره به طرح محرومیت زدایی لنده داده شود.

فرماندار لنده در اقدامی دیگر و پیگیری پرونده ی مهم طرح محرومیت زدایی این منطقه، تحت حمایت شخص استاندار باید از هر ظرفیتی استفاده کند تا ماموریت بنیاد علوی در لنده تمدید شود و پسا آن به مانند سال نخست حضور بنیاد مدیران کل  مجاب شوند که طرح های مشارکتی بنیاد و دولت در زمره ی طرح های اولویت دار استان قرار بگیرند که اگر اینکار صورت نگیرد، با وجود بنیاد و دولت، همچنان لنده شهر پر بارش کشور، آب ندارد..!
لنده در بن بست جاده ای خواهد ماند و برق همچنان بر شهروندان لنده قطع میشود..!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار