معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: امروز در برابر سفره های خالی مردم احساس شرمندگی می‌کنیم و از این رو مانور نظارت بر بازار به صورت گسترده در سطح شهرها صورت گیرد.
کد خبر: ۱۰۳۴۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳ 14 March 2022

به گزارش تابناک مازندران، روح‌الله سلگی در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی با موضوع ساماندهی ورودی‌های استان مازندران با اشاره به اینکه نشاط مردم مساله‌ای بسیار مهم بوده و دستگاه‌های اجرایی باید بسترساز این شادی باشند، اظهار داشت: برنامه‌های ویژه‌ای برای ایام نوروز در مازندران تدارک دیده شده است.

وی افزود: مساله نوروز امسال در جلسات استان مورد تاکید استاندار قرار دارد تا برای تامین نیازها و اقلام مورد نیاز در ایام نوروز کمبودی وجود نداشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاند با بیان اینکه میزبانی از جمعیت چشم‌گیر غیرقابل پیش بینی که در نوروز وارد مازندران می‌شوند مورد تاکید است، گفت: باید بتوانیم ظرفیت‌های عظیم تمدنی و هویتی خود را در معرض نمایش بگذاریم و یک فضای شادی و نشاط برای بومی‌ها و گردشگران رقم بزنیم.

سلگی یادآور شد: باید تلاش کنیم هویت مازندرانی برای نسل امروز بیان شده و قابل باور شود. آیین‌ها و رسوم منطقه در حال فراموشی است و باید به مردم گفته شود و این بسیار اهمیت دارد از ظرفیت‌هایی که وجود دارد باورمندی هویتی برای مردم ایجاد شود.

وی با تاکید بر اجرای برنامه‌های بومی فرهنگی فاخر در شهرها و نیز بازارچه های سنتی در ایام نوروز گفت: اصناف نیز در ایام نوروز نباید تعطیل شود و زندگی روزمره مردم از لحاظ تامین مایحتاج دچار خدشه شود.

معان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به اینکه برای کنترل بازار از فضای رسانه‌ای بهره گرفته شود و با کمک رسانه ها و بازرسان، متخلفان جریمه شوند، اذعان داشت: امروز در برابر سفره های خالی مردم احساس شرمندگی می‌کنیم و از این رو مانور نظارت بر بازار به صورت گسترده در سطح شهرها صورت گیرد.

سلگی با اشاره به اینکه بازارچه‌ها از لحاظ اقتصادی بسیار اهمیت دارد و باید هم برای اقشار آسیب پذیر در فروش ارزان‌تر کالاها و نیز مبحث درآمدی تدابیری اندیشیده شود، بر تدوین پیوست فرهنگی و اجتماعی پس از آزادسازی سواحل توسط فرمانداری ها تاکید کرد.

انتهای پیام/ر

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار