آماری نگران کننده
با بررسی تصادفات در این مدت تعطیلات نورروز مشخص شد که حدود ۶۰ درصد تصادفات جرحی عابرین پیاده هستند که این خود زنگ خطری است برای خانواده‌ها که مراقب کودکان و افراد سالخورده باشند.
کد خبر: ۱۰۳۵۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۲ 24 March 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان چرام معتقد است با خلوت شدن شهر بخصوص در ساعات بعداز ظهر ، رانندگان وسایل نقلیه با سرعت بیشتری در معابر حرکت می‌کنند و این امر سبب شده نوع تصادفات در حوزه داخلی شهر اندکی متفاوت شود به گونه ای که نوروز امسال عابر پیاده ۶۰ درصد آمار تصادفات جرحی ناشی از حوادث رانندگی را به خود اختصاص بدهد.
سرگرد افسری با بیان اینکه دغدغه پلیس در این ایام برقراری نظم و آرامش برای رانندگان و کاربران ترافیک و جلوگیری از بروز حوادث و تصادفات است ، اظهار داشت : بررسی آماری از تصادف در سطح شهرستان نشان می‌دهد بیش از ۸۰ درصد حوادث به عامل انسانی برمی‌گردد. بدین معنا که از راننده خودرو گرفته تا راننده موتورسیکلت و حتی عابرین پیاده ، با کمی دقت و توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی ، می‌توانند بخش عمده‌ای از تصادفات را کاهش دهند.
توصیه‌های پلیس برای عابران پیاده
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی چرام همچنین با بیان توصیه‌هایی خطاب به عابران پیاده و خانواده‌ها گفت : هنگام حرکت در معابر حتما از پیاده‌روها استفاده شود . در هنگام عبور از معابر حتما از محل‌هایی که روشنایی وجود دارد عبور نمایید. در تاریکی شب لباس‌های روشن بپوشید تا رانندگان بهتر شما را ببینید و همچنین خانواده‌ها کودکان را برای عبور از عرض خیابان همراهی نمایند.
به گفته سرگرد افسری با بررسی تصادفات در این مدت تعطیلات نورروز مشخص شد که حدود ۶۰ درصد تصادفات جرحی عابرین پیاده هستند که این خود زنگ خطری است برای خانواده‌ها که مراقب کودکان و افراد سالخورده باشند.
وی با بیان اینکه ۴۰ درصد تصادفات جرحی ، رانندگان موتورسیکلت هستند تاکید کرد : موتورسیکلت سواران می‌دانند که در تعطیلات عید ، ما با خلوتی معابر روبرو هستیم، از همین رو متاسفانه سرعت سواران بیشتر می‌شود.
وی ادامه داد : توصیه من به موتورسیکلت سواران این است که با سرعت مطمئنه حرکت نمایند تا درصورت بروز هر گونه خطر بتوانند خود را کنترل نمایند و رگز کلاه ایمنی را فراموش نکنند تا انشاالله شاهد کاهش تصادفات در این ایام باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار