کد خبر: ۱۰۳۵۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹ 25 March 2022

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک  حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز (جمعه، 5 فروردین) در خطبه‌های اول آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه شهرستان رودسر اظهار داشت: خودم و همه نمازگزارن برادران و خواهران دینی را در این روز به رعایت تقوای الهی دعوت میکنم. 

 

امام جمعه شهرستان رودسر ضمن اشاره به برخی از قصص قرآنی و ماجرای عمر بسیار طولانی حضرت نوح (ع) عنوان کرد: در سوره نازعات خداوند می‌فرماید در زمانی که مرگ به سراغ آدمی می‌آید انسان فکر می‌کند انگار همین دیروز تازه به دنیا آمده است و متوجه گذشت زمان نیست.

 

روحانی تصریح‌کرد: سال جدید آمد و باید تفکر و اندیشه کنیم که در سال گذشته چه کردیم و برای سال جدید چه برنامه ای داریم و می‌خواهیم چه کاری انجام دهیم زیرا عمر سریع گذر می‌کند و باید از این نو شدن طبیعت عبرت بگیریم. 

 

وی مراقبت از عمر و فرصت زندگی را مورد تاکید قرار داد و ضمن تبریک عین نوروز این عید ملی اذعان کرد: در عید نوروز که ریشه در اعماق تاریخ دارد آدابی وجود دارد که اسلام تمام آن آداب را تایید می‌کند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر تغییر حال به بهترین وجه را بهترین دعا در لحظه تحویل سال خواند و اضافه کرد: نو شدن فقط به معنی خانه تکانی و لباس تو پوشیدن نیست و باید خودمان هم نو شویم و درون خود را به سمت ایمان، اخلاق و تقوای الهی سوق دهیم.

 

روحانی تاکید ویژه اسلام به پاکیزگی و آراستگی لباس و ظاهر را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: در ایام نوروز دید و بازدید بین مردم و خانواده‌ها رواج دارد و این به جای آوردن صله رحم در دین مبین اسلام هم بسیار سفارش شده است.

 

وی کمک به نیازمندان در ایام نوروز و کمک بسیار خوب مردم در جشن نیکوکاری را از دیگر رسوم بسیار خوب دانست و افزود: احترام به بزرگترها در ایام نوروز از دیگر موضوعاتی است که اسلام عزیزمان هم به آن تاکید دارد و ما در عید نوروز نسبت به پاسداشت آن اقدام میکنیم.

 

امام جمعه شهرستان رودسر در خطبه‌های دوم آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته اذعان کرد: باید از باقیمانده ماه شعبان المعظم حداکثر استفاده را ببریم تا مشمول رحمت پروردگار متعال شویم.

 

روحانی اظهار داشت: در این چند روز گذشته شاهد ضایعه اسفبار از دست دادن سه عالم بزرگوار ، وارسته و مردمی مرحوم آیت‌الله ری‌شهری، مرحوم آیت الله رودباری و مرحوم آیت الله فقیه شیرازی بودیم و این مصیبت را محضر امام عصر(عج) امام خامنه ای و حوزههای علمیه تسلیت عرض میکنم.

 

وی ضمن درود و صلوات به ارواح مطهر فقها و علمای از دست رفته افزود: پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب حاوی نکات بسیار ارزشمندی بود و مسئولان باید برای تحقق شعار سال که بسیار دقیق و هوشمندانه انتخاب شد تلاش کنند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر نامگذاری امسال به نام سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین توسط مقام معظم رهبری را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: اگر به امر تولید طبق فرمایشات مقام معظم رهبری توجه وافی و کافی شود بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود.

 

روحانی تولید واکسن در کشورمان به دست دانشمندان را از جمله آثار تولید دانش‌بنیان خواند و با بیان اینکه در تولید باید اشتغال ایجاد شود گفت: مقام معظم رهبری فرمودند تحقق شعار سال با نصب بنر و پلاکارد و برگزاری انواع سمینارها محقق نمی‌شود و باید سراغ کار و عمل جهادی برویم.

 

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی فرمودند یکی از اتفاقات خوب سال گذشته برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بود که مردم علی رقم مشکلات کرونایی و تبلیغات مسموم دشمن در میدان حاضر شدند. 

 

امام جمعه شهرستان رودسر استان عنوان کرد: در مدت اخیری که دولت مردمی و حزب اللهی کار خود را شروع کرد شاهد حرکت‌ها و رویکردهای بسیار خوبی بودیم و مقام معظم رهبری هم فرمودند دولت با این روند انشالله پیشرفت خواهد کرد. 

 

روحانی با بیان اینکه در هشت سال گذشته هیچ حرکتی برای تحقق شعارهای سال انجام نمی‌شد خاطرنشان کرد: همه ما برای دولت انقلابی دعا می کنیم و امیدواریم با اجرای شعار سال برخی از مشکلات جامعه حل و فصل شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار