مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: دولت سیزدهم به شرط وجود متقاضی و مهیا بودن شرایط برای استان همدان یکصد هزار مسکن پیش بینی کرده است.
کد خبر: ۱۰۴۱۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱ 27 April 2022
مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: دولت سیزدهم به شرط وجود متقاضی و مهیا بودن شرایط برای استان همدان یکصد هزار مسکن پیش بینی کرده است.

به گزارش تابناک همدان، عزیز اله یوسفی با اعلام این خبر افزود: در طرح نهضت ملی مسکن بر اساس عدد و رقم سامانه ۱۲۱ هزار نفرثبت نام کننده اولیه وجود دارد که باید در چند مرحله پالایش شوند که در اولین مرحله پایش این عدد به ۹۵ هزار نفر کاهش یافت که دو مرحله دیگر استعلام در بحث سکونت، مالکیت و ... باقی مانده که با انجام این مراحل این عدد نیز کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: نیاز زمین برای ۹۵ هزار نفردر سطح استان همدان بالغ بر ۲هزار و ۶۰۰ هکتار است که ۹۱۰هکتار فراهم شده و کسری زمین در حال حاضر یک هزار و ۷۰۰هکتار است که با تمهیدات اتخاذ شده به دنبال جبران کسری زمین هستیم.

یوسفی با بیان اینکه در بازده چهار ساله باید ۱۰۰ هزار مسکن ایجاد شود البته به شرط بودن متقاضیان واجد شرایط، بیان کرد: در بازده زمانی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ فعلا مشکل زمین نداریم، اما برای بازده دوم یعنی سال‌های ۱۴۰۲ -۱۴۰۳ باید به دنبال تامین زمین باشیم.

مدیر کل راه و شهرسازی همدان با اشاره به اینکه به این دلیل به این بحث طرح نهضت ملی می‌گویند که همه باید به همدیگر در جهت ساخت کمک کنیم، گفت: یکی از این اقدامات قانونی بود که مصوب و به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شد که باید اراضی مازاد خود را در اختیار اداره راه و شهرسازی قرار بدهند تا بحث تامین زمین تحقق یابد. اما علارغم تمام مکاتباتی که با دارات، استانداری و سازمان صمت انجام شد تا کنون هیچ اداره‌ای زمین مازاد اعلام نکرده است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مباحثی که امروز با آن مواجهه هستیم بحث نهضت ملی مسکن است در یک فرایند زمانی مسکن مهر به عنوان موضوعی اصلی در سبد خانوار‌ها مطرح شد و توانست برخی از نیاز‌های جامعه را در زمان خود برطرف کند برخی از مردم تصورشان از نهضت ملی شاید همان آورده مسکن ملی باشد که در مسکن ملی با ۲۵ میلیون تومان آورده اولیه اقدام به پیش خرید می‌کردند، اما آورده نهضت ملی ۲۰۰ الی ۳۰۰میلیون تومان است و سقف تسهیلات برای سازندگان ۳۵۰میلیون تومان با سود ۱۸ درصد که رقم باز پرداخت این تسهیلات قابل تامل است.

یوسفی اشاره کرد: ما با دهک‌هایی روبرو هستیم که توانایی خرید مسکن را ندارند حتی توانایی اجاره مسکن را نیز ندارند پس این یک اصل مهم است که در بازپرداخت اقساط شاید دچار مشکل شوند.

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر در سطح استان ۳هزار ۴۸۴ واحد مسکن در قالب خودمالک و گروه ساخت در حال احداث است./ ایران آنلاین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار