هواشناسی اصفهان برای فردا هشدار نارنجی صادر کرد.
کد خبر: ۱۰۴۲۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳ 01 May 2022

 اداره کل هواشناسی استان اصفهان در باره تشدید فعالیت سامانه بارشی، رگبار و رعد و برق (در نواحی مُستعد بارش تگرگ) و وزش تُندباد لحظه‌ای از اوایل روز دوشنبه (فردا) تا اواخر همان روز در استان "هشدار نارنجی" صادر کرد.
بر اساس این اطلاعیه، احتمال آبگرفتگی در معابر عمومی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی، شکل گیری سیلاب‌های محلی، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، برخورد صاعقه، آسیب به سازه‌های موقت و شکستن درختان فرسوده وجود دارد.
در این اطلاعیه به هموطنان توصیه شده تا ضمن اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها و پرهیز از فعالیت کوهنوردی و چرای دام در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها، هنگام تردد جاده‌ای احتیاط لازم را بعمل آورند و نسبت به پاکسازی دهانه پل‌ها و آبرو‌ها اقدام و از پارک خودروهایشان در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره خودداری کنند.
کارشناس مسوول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: سامانه بارشی همچنان تا پایان روز دوشنبه (فردا) بر روی استان فعال خواهد بود.
حجت‌الله علی عسگریان افزود: وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان بصورت قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید، رگبار بهاری و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش‌ها در نیمه شمالی و برای روز دوشنبه خواهد بود.
کارشناس مسوول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: به دلیل رگباری بودن بارش‌ها، احتمال جاری شدن روان آب و آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد در مناطق شمال شرقی استان دور از انتظار نیست.
دمای هوای بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده ۲ تا ۳ درجه سانتیگراد افزایش خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :