کد خبر: ۱۰۷۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶ 06 October 2015
معاون اتاق بازرگانی اوکراین گفت: بر اساس تفاهم نامه امضا شده با اتاق بازرگانی البرز اوکراین خواهان همکاری هرچه بیشتر با استان البرز در زمینه های تجاری، کشاورزی، ساختمان است.

ویکتوریا استروموا روز سه شنبه در دیدار با رییس اتاق بازرگانی البرز، افزود: اوکراین علاقمند به تامین خشکبار و انواع غذای آماده مورد نیاز از ایران است.

رییس اتاق بازرگانی استان خرسون کشور اوکراین ادامه داد: سرمایه گذاران این استان در صورت تمایل می توانند انواع محصولات کشاورزی مورد نیاز خود را را در اراضی اوکراین (کشاورزی فرامرزی )تولید کنند.

وی خاطرنشان کرد: اوکراین مجموعاً دارای 25 میلیون هکتار اراضی است و کارشناسان ایرانی می توانند ضمن بازدید از اراضی اوکراین در صورت تمایل برای تولید محصولات کشاورزی سرمایه گذاری کنند.

وی ادامه داد:اوکراین برای صادرات ورق های MDF و کاغذ دیواری به ایران نیز آمادگی دارد.

استروموا افزود:با توجه به اینکه استان البرز دارای مرکز تحقیقات کشاورزی و دامپروری است کشور اوکراین در این خصوص علاقمند به همکاری در مباحث دانشگاهی است.

رحیم بنا مولایی رییس اتاق بازرگانی البرز نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت ها وتوانمندی های اقتصادی استان افزود: استان البرز در زمینه قطعات خودرو،نساجی، توریسم، مواد غذایی با اوکراین برای سرمایه گذاری وهمکاری های اقتصادی آمادگی دارد.

وی با اشاره به استقرار منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه بار ی پیام در استان البرز اظهار کرد:استقرار گمرک فرودگاه پیام نه تنها برای استان البرز بلکه برای صادرات و واردات سایر استانها می تواند به عنوان شاه کلید رونق اقتصادی است.

وی با ذکر این نکته که از گمرک فرودگاه پیام صادرات گل را در کشور داریم گفت: ما با آمادگی کامل حاضر به صادارات گل را از این استان به کشور اوکراین هستیم.

رییس پارلمان بخش خصوصی استان البرز با اشاره به جاذبه های گردشگری استان البرز افزود: با توجه به ویژگی های توریستی این استان و با وجود مناطق زیبا و ناشناخته با طبیعتی حیرت انگیز، استان البرز از سرمایه گذاری اوکراین در ایجاد هتل در این استان استقبال می کند.

در این نشست مقرر شد، مباحث مشترک بین استان البرز و اوکراین مورد بررسی کارشناسی دو کشور قرار گرفته و درسفر دوباره تجار اوکراینی به ایران قراردادهای تجاری بسته شود.

پس از حضور هیات 75 نفره کشور اوکراین به سرپرستی رییس اتاق بازرگانی اوکراین و دو شهر مهم اقتصادی این کشور و انجام مذاکرات اولیه جهت سرمایه گذاری در استان البرز و بازدید از زیر ساختهای صنعتی و تولیدی استان و به دنبال رایزنی های صورت گرفته پس از خروج این هیات از استان، رییس اتاق بازرگانی شهر خرسون اوکراین با حضور در اتاق البرز آمادگی کامل این اتاق را جهت سرمایه گذاری همه جانبه در بخش های تجاری و صنعتی استان اعلام نمود.

در دیدار گذشته هیات اوکراینی دو تفاهم نامه همکاری بین اوکراین و البرز با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوکراین به امضا رسید.

باتوجه به فضای به وجود آمده اقتصادی کشورو در راستای سیاست های دولت از سوی اتاق بازرگانی البرز زمینه پذیرش و اعزام هیاتهای تجاری با همکاری استانداری و سازمان صنعت و معدن و تجارت استان مهیا شده است.

جا دارد با توجه به زمینه مساعد به عمل آمده و با توجه به مراودات و زمانبربودن این تعاملات و پیگیری های لازم به منظور ارتباطات اقتصادی و تجاری میان طرفین، دستگاههای مرتبط اقتصادی از این فرصت بدست آمده به نحو مطلوب استفاده و نسبت به همیاری و همکاری با بخش خصوصی از تمام ظرفیت و امکانات خود در جهت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری و صادرات کالاهای تولیدی استفاده لازم را انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار