مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح ملی آموزش شنا (سباح) ویژه دانش آموزان پایه پنجم مقطع ابتدایی در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۷۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰ 15 November 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، با حضور مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد ،معاونت تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش ،معاون اداره کل ورزش وجوانان استان ، مدیرآموزش وپرورش شهرستان بویراحمد،دبیران تربیت بدنی و جمعی از دانش آموزان طرح ملی آموزش شنا (سباح) ویژه دانش آموزان پایه پنجم مقطع ابتدایی در سطح استان آغاز شد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در آیین نمادین آغاز این طرح در استخر شهدای دانش آموز یاسوج گفت: طرح ملی آموزش شنا (سباح) از اقدامات خوب دولت مردمی است که در سال تحصیلی جاری اجرا می شود.

حسنعلی عزت خواه گفت: این طرح بعد از 12 سال وقفه به همت معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش وپرورش در سطح کشور برای دانش آموزان پایه پنجم مقطع ابتدایی پیش بینی شده است که کهگیلویه وبویراحمد در اجرای این طرح در کشور پیشگام است.

 وی با بیان اینکه در این طرح ملی، آموزش شنا و فنون ورزش شنا به دانش آموزان پایه پنجم مقطع ابتدایی آموزش داده می‌شود گفت: شنا از رشته های مهم ورزشی كه اسلام سفارش زیادی بر آن دارد که خوشبختانه آموزش و پرورش در كنار فعالیت های آموزشی و پرورشی به موضوع آموزش شنا توجه خاصی دارد.

حسنعلی عزت خواه با اشاره به منويات مقام معظم رهبري مبني بر كسب تحصيل، تهذيب و ورزش خاطرنشان كرد: علاوه بر تقويت و افزايش آمادگي دانش آموزان با اجراي طرح سباح، ورزش شنا يك ورزش نشاط آور و مفرح و شاداب براي نوجوانان و جوانان نيز محسوب مي شود.

عزت خواه، از اداره کل تربیت بدنی استان کهگیلویه وبویراحمد که در زمینه اجرای طرح آموزش شنای دانش آموزان همکاری خوبی خواهد داشت تشکر وقدردانی کرد وگفت: انتظار می رود سایر دستگاهها نیز آموزش وپرورش را برای تحقق و پیشبرد تعلیم وتربیت یاری نمایند.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش وسلامت استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این آیین ، اهداف این طرح را ایجاد نشاط و شادابی بین دانش آموزان، پیشگیری از ناهنجاری‌های جسمانی مانند انحنای ستون فقرات و کاهش آسیب‌ها و خطرات احتمالی ناشی از آشنا نبودن با فن شنا عنوان کرد.

فرشید کرمی تصريح كرد: آموزش شنا براي دانش آموزان در همه شهرستانها ومناطقی که دارای استخر شنا می باشند زيرنظر مربيان مجرب اجرا و فنون ورزش شنا به مدت 10 جلسه به دانش آموزان آموزش داده مي شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح با استقبال دانش آموزان، هماهنگی و تمایل خانواده‌ها اجرا می شود، افزود: در پایان برای دانش آموزان موفق گواهی مهارت صادر می شود.

مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد نیز از آمادگی کامل آموزش وپرورش برای اجرای این طرح خبر داد .

کورش دلشاد گفت: با برنامه ریزی و زمانبندی انجام شده همه دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی ضمن حضور در استخر شهدای دانش آموز زیر نظر مربیان آموزش شنا می بینند. 

معاون اداره کل ورزش وجوانان استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این آیین گفت: در همه شهرستانها ومناطق استخرهای اداره ورزش وجوانان به شکل رایگان جهت اجرای این طرح در اختیار آموزش وپرورش قرار می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار