مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل گفت: تا سه ماه آینده تلاش می‌کنیم تا استاندارد ملی آب‌های گرم و معدنی که کار تدوین آن به استان اردبیل واگذار شده به انجام برسد.
کد خبر: ۱۱۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷ 14 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هاشم علایی صبح امروز در نشست با جمعی از فعالان واحدهای تولیدی و صنعتی موفق در رعایت استاندارد ملی در استان اردبیل اظهار کرد: 22 مهر ماه مصادف با 14 اکتبر روز جهانی استاندارد است که در بیش از 165 کشور دنیا این مراسم پاس داشته می‌شود.

وی افزود: در استان اردبیل نیز با همکاری و همراهی خوب تولیدکنندگان و صنعتگران شاهد ترویج و تبلیغ گسترده رعایت مقررات و موازین استاندارد هستیم به طوری که امروز 17 واحد نمونه‌ای که موفق به رعایت شاخص‌های استاندارد شدند مورد تجلیل و تکریم قرار می‌گیرند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه تدوین استاندارد ملی آب‌های گرم به استان اردبیل واگذار شده تا در این باب تلاشی جدی انجام شود، گفت: با توجه به دارا بودن 60 آبگرم معدنی در این استان تا سه ماه آینده به تهیه و تدوین استاندارد ملی در این حوزه اقدام می‌کنیم.

علایی تصریح کرد: در تدوین این استاندارد به همرای شرکت آب منطقه‌ای و میراث فرهنگی نیازمند هستیم تا با یک فرایند جدی تدوین این استاندارد فراهم آید.

این مسئول با بیان اینکه با تدوین این استاندارد رعایت مقررات بهداشتی، پزشکی، درمانی و دیگر امکانات رفاهی فراهم خواهد آمد، یادآور شد: امیدواریم با یک حرکت مثبت و سازنده بتوانیم حرکتی جدی در این حوزه به انجام برسانیم.

وی ادامه داد: تمام تلاشمان بر این است تا یک وضعیت و شرایط مطلوب و مناسبی را در حوزه رعایت استانداردها در واحدهای تولیدی و صنعتی فراهم آوریم که در این باب حرکت‌ها و اقدامات خوبی با اجرای طرح‌های متفاوت نظیر طرح طاها آغاز شده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل با بیان اهداف اجرای این طرح عنوان کرد: حفظ سلامت و ایمنی جامعه، اعتمادسازی و توجیه صنایع به ارتقای کیفی محصولات و ملموس کردن استاندارد در جامعه از جمله اقدامات و تلاش‌هایی است که قطعا سودمند خواهد بود.

علایی گفت: ما در بازرسی از واحدهای صنفی و توجیهی در 6 ماهه امسال موفق شدیم 50 درصد اهداف و برنامه‌هایمان را عملیاتی و اجرایی کنیم به طوری که در این راستا بیش از یک‌هزار و 960 مورد بازرسی از واحدهای صنعتی و تولیدی انجام شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار