سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی خبر داد:
سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: با تصویب هیات وزیران و برابر با آیین نامه اجرایی بند الف ماده ۷۰، میزان حق بیمه پنج دهک نخست درآمدی جامعه رایگان شده است و بیمه شدگان می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی از خدمات بیمه سلامت بهره مند شوند.
کد خبر: ۱۱۱۸۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴ 07 August 2023

به گزارش تابناک رضوی، دکتر محمد وجدانی با بیان این خبر اظهار کرد: پیش از این در صندوق بیمه سلامت همگانی تنها جمعیت دهک‌های درآمدی یک تا سه به صورت رایگان تحت پوشش قرار می‌گرفتند و سایر بیمه شدگان این صندوق از دهک سه به بعد بر اساس نتیجه ارزیابی آزمون وسع سرانه حق بیمه خود را به صورت نقدی پرداخت می‌کردند.
وجدانی با تاکید بر اینکه این تصمیمبا هدف توسعه عدالت اجتماعی در حوزه سلامت کشور اتخاذ شده یادآور شد: به هنین منظور از تاریخ ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۲ صندوق بیمه سلامت همگانی با صندوق بیمه سلامت ایرانیان ادغام شده است.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی افزود: از تاریخ ۶ تیرماه امسال و بنا بر دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز تمامی بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت ایرانیان که در دهک‌های درآمدی یک تا پنج قرار داشتند به صورت کاملا رایگان زیر پوشش قرار گرفته و خدمات درمانی مورد نیاز خود را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: مبلغ سرانه حق بیمه درمانی برای هر نفر در خانوار مبلغ یک میلیون و ۴۳۵ هزار تومان به مدت یکسال است که با توجه به نگاه ویژه دولت سیزدهم به حوزه سلامت عمومی و بهره‌مندی آحاد مردم به عدالت اجتماعی در حوزه سلامت، امکان پرداخت اقساطی مبلغ حق بیمه به صورت سه ماهه نیز برای بیمه شدگان و متقاضیان پوشش بیمه سلامت فراهم شده است.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: بیمه‌شدگان زیر پوشش بیمه سلامت این استان می‌توانند برای بهره‌گیری از خدمات به سامانه غیر حضوری سازمان بیمه سلامت ایران به آدرس http://bimehsalamatiranian.ir/ مراجعه کنند.
گفتنی است هم اکنون جمعیت ساکنین استان : 6434501 نفر ؛ بیمه شدگان سلامت استان خراسان رضوی 3638356 نفر ؛ درصد پوشش بیمه سلامت در استان 57 درصد میباشد؛ جمعیت دهک های رایگان در استان خراسان رضوی 2510466 نفر ( معادل 69 درصد کل بیمه شدگان سلامت استان ) می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار