مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برداشت بادام دراستان ۱۰ درصدکاهش یافت، گفت: سرمای زودرس و افزایش ناگهانی دمای هوا در ابتدای فصل رشد، موجب کاهش برداشت شد.
کد خبر: ۱۱۱۹۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳ 09 August 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، منوچهر شایسته در گفتگویی با اشاره به برداشت بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ تن محصول بادام در خراسان جنوبی اظهار کرد: سرمای زودرس و افزایش ناگهانی دمای هوا در ابتدای فصل رشد، موجب کاهش برداشت بادام در خراسان جنوبی شده است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۴ هزار و ۶۰۰ تن بادام از باغ‌های استان برداشت شد که مقایسه آمار‌ها نشان از کاهش ۱۰ درصدی برداشت بادام در خراسان جنوبی طی سال جاری دارد.

شایسته افزود: ۶ هزار و ۷۰۰ هکتار از باغ‌های خراسان جنوبی زیر کشت محصول بادام است که ۴ هزار و ۶۷۰ هکتار آن دیم و ۲ هزار ۵۰ هکتار آن نیز آبی است.

وی با اشاره به اینکه درآمد سالانه بادام برای کشاورزان خراسان جنوبی حدود ۴۶۰ میلیارد تومان است، گفت: شهرستان قائنات با هزار و ۶۸۰ هکتار و شهرستان بیرجند با ۲ هزار و ۵۶۵ هکتار بیشترین میزان تولید بادام را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: تلاش ما بر این است که با آموزش‌های لازم بهترین بهره برداری را از باغات داشته باشیم تا در اقتصاد کشاورزی و درآمدزایی برای کشاورزان استان نیز نقش آفرین باشد.
منبع/مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار