با حضور معاون سازمان محیط زیست آیین تکریم و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان برگزار و نیک‌طبع به‌ عنوان سرپرست این اداره کل معرفی شد.
کد خبر: ۱۱۲۱۷۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲ 21 August 2023

به گزارش تابناک کرمان و به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیین تکریم و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان صبح امروز با حضور مجتبی ذوالجودی، معاون سازمان محیط زیست کشور برگزار و مجتبی نیک‌طبع به‌عنوان سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان معرفی شد.

در این آیین مجتبی ذوالجودی با بیان اینکه سازمان محیط زیست تعیین و ارائه راهکار در راستای توسعه همه جانبه کشور است، اظهار داشت: تلاش ما در این سازمان همراهی با برنامه‌های دولت و سیاست‌های نظام است.

وی با اشاره به مشکلات و مسائل محیط زیستی که در موضوع توسعه مکران وجود داشت، گفت: سازمان محیط زیست در این موضوع همراه شده و برای حل مشکلات راهکار ارائه کردیم.

معاون سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه در سازمان محیط زیست تقریباً همراه هستیم و معتقدیم خیلی از مشکلات محیط زیست را می‌توانیم از طریق تعامل با دیگر کشور‌ها و همکاری کشور‌های همسایه حل کنیم، افزود: در کنار کار‌های حوزه محیط زیست، در حوزه دیپلماسی نیز موفق بوده‌ایم.

وی با اشاره به سخنان اخیر رئیس سازمان محیط زیست کشور درباره دریای خزر، گفت: روسیه پیام داده که آماده همکاری بیشتر با ایران در زمینه مسائل این حوزه است.

در این جلسه شهباز حسن‌پور، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، اظهار داشت: دولت سیزدهم با همه فراز و نشیب‌ها و تحریم‌های ظالمانه علیه کشور، موفقیت‌های خیلی خوبی داشته از جمله آن می‌توان به عضویت در کنوانسیون‌های مختلف زیست محیطی دنیا اشاره کرد.

وی با بیان اینکه محیط زیست، پیشران مسائل اقتصادی کشور است و به شکل علمی، تخصصی و فنی اداره می‌شود، گفت: شاید در جایی به قوانین ایراداتی وارد باشد و اگر بخواهیم اقتصاد سبز داشته باشیم، تنها راه آن، توجه به محیط زیست است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی افزود در قانون معادن به استانداران اختیار داده شده که برای هر معدن‌کار و صنعت‌گری که بخواهد برای بحث‌های محیط زیستی فعالیت داشته باشد تا ۲۰ درصد از تخفیف بهره‌مند شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار