سرپرست بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: عقد قرارداد پزشکان با بیمه سلامت الکترونیکی شد.
کد خبر: ۱۱۲۱۹۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰ 22 August 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی و به نقل از تسنیم، مهرداد سفیدگران در گفتگویی در بجنورد، از الکترونیکی شدن عقد و تمدید قرارداد بیمه سلامت خبر داد و اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲، ۳۱۰ پزشک، داروخانه و سایر مراکز تشخیصی ودرمانی با بیمه سلامت بدون حضور فیزیکی در اداره کل قرارداد بسته‌اند.

وی افزود: پیش از این انعقاد قرارداد با بیمه سلامت به صورت کاغذی انجام می‌شد و نیاز بود پزشک برای طی مراحل انعقاد و یا تمدید قرارداد در اداره کل بیمه سلامت حضور یافته که با الکترونیکی شدن فرایند انعقاد قرارداد بیمه سلامت، نیاز به حضور فیزیکی پزشک حذف شده است.

سفیدگران ادامه داد: پزشکان و مراکز تشخیصی و درمانی می‌توانند بامراجعه به آدرس eservices.ihio.gov.ir‏/psc و طی مراحل ثبت نام و بارگزاری اطلاعات مربوطه، پس از بررسی‌های اولیه توسط اداره کل بیمه سلامت استان قرارداد آن‌ها ثبت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن فعال می‌شود.

سرپرست بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: اداره کل بیمه سلامت خراسان شمالی از بهمن ماه ۱۴۰۱ جزو ۴ استان پایلوت در شروع برنامه انعقاد قرارداد الکترونیکی با موسسات درمانی بوده است، ولی در سال ۱۴۰۲ انعقاد قرارداد پزشکان بابیمه سلامت در سراسر کشور الکترونیکی انجام می‌شود.

وی با ابراز خشنودی از حذف فرایند انعقاد قرارداد به صورت کاغذی اظهارداشت: این فرایند در راستای توسعه خدمات دولت الکترونیک و به منظور تسهیل انعقاد قرارداد با پزشکان و مراکز درمانی متقاضی در سازمان بیمه سلامت ایران در سال ۱۴۰۲ عملیاتی شده است که ضمن اینکه به بهره‌وری نیروی انسانی کمک شایانی کرده است منجر به تکریم حقوق مراجعین نیز است.

وی افزود: در حال حاضر این اداره کل با ۵۸۵ مرکز درمانی در استان قرارداد همکاری دارد و آماده عقد قرارداد با دیگر مراکز فعال استان می‌باشد.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار