مراسم عزاداری دهه نخست ماه محرم همزمان با نخستین شب از ماه محرم، با حضور خیل دوستداران خاندان عصمت و طهارت (ع) در مساجد، حسینیه‎ها و هیئت‌های مذهبی استان بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۲۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵ 15 October 2015
تابناک بوشهر: با آغاز دهه نخست ماه محرم‌الحرام، محبان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) در استان بوشهر در مساجد و حسینیه‎های مناطق مختلف، عزاداری خود را آغاز کردند.

نوای مرثیه‌سرایان و نوحه‌سرایی و ذکر مصیبت امام حسین (ع)، یاران و خاندان پاکش برای مردم عزادار استان بوشهر تداعی‌کننده حادثه جانسوز کربلا و شهادت امام سوم شیعیان و یارانش برای دفاع از ارزش‌های ناب اسلامی و حریت و عزت انسان است.

هیئت‎های مذهبی همچون سال‎های گذشته به سیاه‌پوش کردن مساجد، حسینیه‎ها و امامزاده‎ها پرداخته و تمام مسیرهای ورودی به خیابان‎ها و کوچه‎های اطراف این اماکن مذهبی پرچم‎هایی متبرک به اسامی شهدای دشت کربلا نصب کرده‎اند.

رئیس شورای هیئت‎های مذهبی استان بوشهر در گفت‎وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه یک‎هزار و 476 هیئت مذهبی امسال در برنامه‎های عزاداری سید و سالار شهیدان مشارکت دارند، اظهار داشت: برنامه‎های ماه محرم‌ در بوشهر با محوریت قرآن کریم برگزار می‌شود.

نوشاد نوشادی با اشاره به برگزاری همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در استان بوشهر بیان کرد: در 600 نقطه استان بوشهر به یاد شهادت طفل شش ماه حضرت علی اصغر (ع) در حادثه کربلا، همایش شیرخوارگان حسینی روز جمعه دوم مهرماه برگزار می‎شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار