براساس اعلام وزارت نیرو سرمایی سخت در کشور و استان همدان امسال پیش‌روست ولی مدیرکل هواشناسی همدان این موضوع را رد و اعلام کرد امسال سرمای همدان سخت نیست بلکه با افزایش دما نیز مواجه هستیم.
کد خبر: ۱۱۲۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸ 17 October 2015
براساس اعلام وزارت نیرو سرمایی سخت در کشور و استان همدان امسال پیش‌روست ولی مدیرکل هواشناسی همدان این موضوع را رد و اعلام کرد امسال سرمای همدان سخت نیست بلکه با افزایش دما نیز مواجه هستیم.

به گزارش تسنیم ؛جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان همدان با موضوع آمادگی برای مقابله با مشکلات و مسائل در فضل سرما در مجل فرمانداری همدان تشکیل شد.

این جلسه براساس بخشنامه وزارت نیرو که از بروز سرمایی سخت در فصل سرما در کشور و همدان خبر داده تشکیل شد، قرار بود تا در این جلسه دستگاه‌ها گزارشی از وضعیت آمادگی خود برای فصل سرما ارائه دهند.

بحث‌های بسیاری از سوی مدیران و کارشناسان دستگاه‌های مرتبط در این حوزه صورت گرفت ولی زمانی که نوبت به مدیرکل هواشناسی همدان رسید موضوع جلسه حرارت خود را به سبب اظهارنظر وی از دست داد.

مدیرکل هواشناسی استان همدان در این جلسه گفت: سازمان هواشناسی اعتقادی به سرمای زودرس و سنگین در زمستان امسال ندارد و انتظار نداریم سرمای سال 86 همدان دوباره تکرار شود.

سیدمهرداد حسینی با اشاره به اینکه بارندگی‌های امسال در استان همدان در حد نرمال خواهد بود، گفت: حتی وضعیت به گونه‌ای است که پیش‌بینی می‌شود زمستان امسال با افزایش دمای هوا نیز مواجه شویم.

وی با بیان اینکه البته نباید از تغییرات و ناهنجاری‌های اقلیمی در شهر همدان غافل بود، اظهار داشت: سازمان هواشناسی در استان همدان قدرت پیش‌بینی وضعیت جوی تا دو هفته آینده را دارد که این امر ظرفیت مناسبی برای انجام اقدامات لازم در زمینه مدیریت بحران است.

حسینی با اشاره به اینکه سازمان هواشناسی اطلاعات لازم در زمینه وضعیت جوی را در اختیار مدیریت بحران قرار می‌دهد، گفت: این امر سبب می‌شود تا عملکرد مدیریت بحران در مواقع بروز مشکل مطلوب باشد.

به گزارش تسنیم؛ مسائلی که در شورای مدیریت بحران مورد بررسی قرار می‌گیرد باید به صورت کارشناسی مورد مشورت قرار گیرد تا بتوان براساس آن تصمیم‌گیری کرده و اقدامات لازم را انجام داد.

اما تکیه بر اطلاعات ناقص در شورای مدیریت بحران آسیبی جدی محسوب می‌شود که به طور قطع تبعات سنگینی را به دنبال دارد و ممکن است سبب هدررفت هزینه‌ها و تجهیزات شود.

امروز در شورای مدیریت بحران شهرستان همدان نیز مسئله‌ای طرح شد که توسط کارشناس و مسئول مستقیم آن رد شد که نشان از عدم هماهنگی مسائل مورد بحث قبلاز جلسات دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار