مدیرکل بیمه سلامت خوزستان از بارگذاری ۵۱ نوع بیماری خاص و صعب العلاج در سامانه‌های بیمه سلامت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۵۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶ 10 September 2023

محمدرضا رضایی در خصوص جزئیات خدمات بیمه سلامت به اقشار مختلف و آسیب‌پذیر و رایگان شدن بیمه دهک‌های درآمدی اظهار کرد: بیمه سلامت خوزستان به عنوان بزرگترین بیمه حوزه سلامت در استان اقشار مختلف را در صندوق‌های کارمندی، روستاییان و عشایر، بیمه ایرانیان و سایر اقشار تحت پوشش دارد.

وی افزود: در روستاهای کشور بیش از ۲۰ میلیون نفر بیمه‌شده وجود دارد که دولت حق بیمه آن‌ها را پرداخت می‌کند. در صندوق همگانی، جمعیت شناوری بین ۱۰ تا ۱۷ میلیون نفر بیمه‌شده هستند که در این جمعیت پنج دهک پایین تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با بیان اینکه حدود ۱۲.۵ میلیون نفر در پنج دهک پایین جامعه تحت پوشش بیمه رایگان هستند، گفت: با احتساب جمعیت روستایی بیش از ۳۳ میلیون نفر بیمه رایگان شده‌اند که دولت حق بیمه آن‌ها را پرداخت می‌کند. پوشش عمده خدمات برای این افراد در مراکز و موسسات دولتی دانشگاهی است؛ هر چند برای برخی خدمات که در این مراکز ارائه نمی‌شود، این اجازه داده شده است که اعضای صندوق روستاییان و بیمه همگانی، خدماتی را از مراکز خصوصی دریافت کنند.

وی با بیان این که صندوق بیماران خاص و صعب العلاج از سال گذشته تاسیس شده است، تصریح کرد: در سال گذشته سازمان بیمه سلامت ایران حدود ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در این خصوص هزینه کرده و تاکنون ۵۱ عنوان بیماری خاص در سامانه بارگذاری شده و امسال نیز عمق خدمات در این صندوق افزایش پیدا کرده است.

رضایی با بیان اینکه دسترسی بیمه‌شدگان رایگان به خدمات در شرایط قابل قبولی قرار دارد، گفت: خوشبختانه ساختار سلامت پراکنده در بخش دولتی و خصوصی است بنابراین سیاست دولت، خدمات‌دهی مطلوب به تمام آحاد جامعه در مسیر نظام ارجاع و پزشک خانواده و جلوگیری از خدمات القایی است و امیدواریم این مسیر را در شرایط بهتری به جلو ببریم.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار