معصومه ابتکار در مشهد:
درباره توزیع نشدن بنزین یورو چهار در مشهد خاطرنشان کرد: این مسأله به خاطر تعمیرات در پالایشگاه اراک رخ داده است که این مشکل برطرف شده و هم اکنون 80 میلیون لیتر بنزین یورو چهار در راه مشهد است.
کد خبر: ۱۱۳۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱ 17 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، معصومه ابتکار در نشست تخصصی کارگروه کاهش آلودگی هوای مشهد و کارگروه نجات کشف رود با اشاره به اینکه هر فرد در شبانه روز 16 کیلوگرم هوا تنفس می‌کند، این موضوع را نشان دهنده میزان تأثیرگذاری هوا در کیفیت زندگی و سلامت افراد دانست.

معاون رئیس جمهور یکی از مهمترین شاخصهای وضعیت سلامت زندگی در شهرهای بزرگ را هوا خواند و افزود: سازمان محیط زیست از وزارت نفت خواسته است در شهرهای کلان و بزرگ 100 درصد نیاز نیروگاه‌ها از طریق سوخت طبیعی تأمین شود، زیرا در کاهش آلودگی هوا اثر مهم و مفیدی خواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه برابر گزارش سازمان بهداشت جهانی از هفت مرگ و میر در دنیا یکی به سبب آلودگی هواست، گفت: آلودگی هوا معضل جهانی است و یکی از دلایل بروز بیماری‌های سخت درمان مانند سرطان نیز به شمار می‌رود.

ابتکار عنوان کرد: آلودگی هوا کشور از سال 92 تا سال 94 کاهش‌یافته اما این کاهش به‌صورت تدریجی انجام‌شده ولی با تشکیل و اقدامهای کارگروه کاهش آلودگی هوای مشهد تغییرات مثبتی در شاخص‌های آلودگی هوای مشهد وجود دارد که حاصل کار جدی و پویای دستگاه‌های مرتبط است .

وی تصریح کرد: ما امروز با روند افزایش شهرنشینی مواجه هستیم و یکی از محورهای اهداف هفده‌گانه توسعه در سازمان ملل که در حضور رئیس‌جمهور کشورمان در سازمان ملل قرائت شد، شکوفایی شهرهای سالم است.

رییس سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور با اشاره به گازهای گلخانه‌ای اشاره کرد: کاهش تولید این گازها منجر به کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از هدر رفت انرژی می‌شود و در شهر مشهد در این زمینه گام‌های بسیار خوبی برداشته‌شده و در بحث کاهش آلاینده‌ها باید شهر مشهد به‌عنوان شهر مذهبی با زائران میلیونی، شهری نمونه در بین شهرهای اسلامی جهان باشد.

وی همچنین از حمایت سازمان محیط زیست برای عرضه خودروهای برقی و هیبریدی خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار