کد خبر: ۱۱۳۷۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱ 12 November 2023

تابناک/گیلان معاون وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به کار بزرگ توسعه شبکه ریلی کشور در سال ۱۴۰۲، عنوان کرد: امسال حدود ۵۰۰ کیلومتر ریل گذاری در کشور انجام شده است.

خیرالله خادمی امروز، ۲۰ آبان ماه در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن رشت - کاسپین در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خوشبختانه بازدیدهای خوبی انجام شد و این پروژه مراحل پایانی خود را می گذراند.

وی با بیان اینکه طی روزهای آتی ریل گذاری هم از ابتدا و هم از انتهای خط ریلی رشت - کاسپین شروع می شود، تصریح کرد: این پروژه بسیار مهم در شرایط سخت آب و هوایی گیلان در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تامین مالی ۳۵۰ میلیارد تومانی پروژه خط آهن رشت - کاسپین جهت اتمام پروژه طی ماه های آینده خبر داد و گفت: طبق پیش بینی ها طی دو تا سه ماه آینده شاهد بهره برداری از این خط ریلی خواهیم بود.

خادمی با بیان اینکه ۳۰ هزار مترمکعب خاکریزی باقی مانده که در صورت مساعد بودن شرایط جوی خیلی زود انجام می شود، عنوان کرد: کار سنگینی انجام شده و یک پل ۲۶۳ متری را احداث کردیم؛ خاکریزی های این مسیر انجام شده و آماده ریل گذاری است.

وی از بهره برداری از دو پروژه ریلی به طول ۱۹۵ کیلومتر طی ماه های اخیر خبر داد و خاطرنشان کرد: راه آهن بستان آباد به تبریز را افتتاح کردیم و کردستان به شبکه ریلی سراسری متصل شد. پروژه رشت - کاسپین سومین پروژه مهم سال جاری است و تا پایان سال خط ریلی اردبیل نیز به بهره برداری خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به کار بزرگ توسعه شبکه ریلی کشور در سال ۱۴۰۲، عنوان کرد: امسال حدود ۵۰۰ کیلومتر ریل گذاری در کشور انجام شده؛ این در حالی است که میانگین ریل گذاری در سال حدود ۲۰۰ کیلومتر بود و رشد دو برابری را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه سه مرکز استان را به شبکه ریلی سراسری متصل کردیم، ادامه داد: اگرچه طول خط ریلی رشت - کاسپین کم است، اما از اراضی کشاورزی و باتلاقی عبور و عملیات اجرایی را سخت می کند.

خادمی رشت - کاسپین را تکمیل کننده خط ریلی شمال - جنوب دانست و یادآور شد: دریا را به دریا می رسانیم و آخرین قطعه ریلی کریدور شمال - جنوب در حال انجام است و بنادر جنوب کشور به غرب دریای خزر متصل می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار