جواد نکونام پس از جدایی عجیب از فولاد بار دیگر به اهواز باز می گردد.
کد خبر: ۱۱۴۱۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰ 05 December 2023

تابناک خوزستان: یکی از حساس‌ترین و احتمالاً پر تنش‌ترین دیدارهای هفته دوازدهم در اهواز انجام می شود. فولاد و نکونام چند فصل شراکت موفقیت آمیزی با هم داشتند، این رابطه فصل گذشته با ترک اردوی فولاد قبل از بازی با الهلال و استعفای جواد نکونام به شکلی عجیب خاتمه یافت.

حالا لیگ برتر هر دو را با شرایطی متفاوت به هم رسانده است؛ فولاد که از هفته پنجم با ایگناسیو ۹ امتیاز گرفته، به این بازی چشم دوخته و برای عبور از بحران تشنه امتیاز از این دیدار است. در آن سمت زمین هم استقلالی ایستاده که با نکونام خوب بازی می‌کند و با ۲۳ امتیاز صدرنشین است و در آستانه دربی به برد نیاز دارد.

اما بازی فولاد و استقلال این بار داستان‌های جالبی دارد؛ فولاد و نکونام به خوبی از زیر و بم یکدیگر آگاهند. این شناخت کار را برای دو طرف سخت می‌کند. در کنار آن نیز احتمال شعله‌ور شدن برخی اختلاف‌ها در این بازی زیاد است.

یکی از این اختلافات بین کولیبالی و نکونام است؛ موسی که با آمدن مارتینس به یکی از مهره های اصلی او تبدیل شده است، انگیزه خاصی برای درخشش مقابل استقلال تیم سرمربی سابق تیمش دارد. این مدافع بلند قامت در زمان نکونام اختلافی شدید با او داشت و به همین دلیل از جمع اهوازی‌ها جدا شد. موسی در آن زمان در اینستاگرامش به کادر فنی فولاد حمله کرد و مدعی شده بود: «به پاتوسی گفتند برای ویسی (سرمربی چند بازی ابتدایی فولاد) بازی نکن!» با این وجود هر دو تیم باید خود را برای مقابله با این تنش‌های احتمالی آماده کنند.

ضلع دیگر این بازی هواداران فولاد هستند؛ آنها خاطرات خوبی با جواد نکونام دارند و دو جام با او کسب کرده اند اما به خاطر شکل جدایی نکونام از تیم‌شان در رقابت های آسیایی از او دلخور هستند و حتی او را در شرایط فعلی تیم شان مقصر می دانند.

هواداران فولاد البته در آستانه بازی با استقلال خواستار اعلام رای کمیته انضباطی و کمیته اخلاق در خصوص پرونده شکایت فصل گذشته باشگاه فولاد از نکونام شده اند و منتظر هستند این رای زودتر اعلام شود.

با این اوصاف این بازی برای دو تیم کمتر از قهرمانی هم نیست؛ فولادی ها که انگیزه بسیار بالایی برای جبران بازی ها و نتایج گذشته‌شان دارند، به این موضوع آگاهند که گرفتن ۳ امتیاز می تواند برای آنها پایان بحران باشد و اعتماد به نفس آن ها را برگرداند.

در مقابل نیز آبی‌های پایتخت پس از ماجراهای اصفهان، احتمالا دست به عصا در بازی با فولاد ظاهر می شوند. نکونام و یارانش دربی حساس تهران را هم در پیش دارند و به همین خاطر باید با ملاحظه بیشتری در زمین و حتی نیمکت‌شان رفتار کنند تا از محرومیت مصون بمانند.

تمام این‌ها نشان می‌دهد هواداران فولاد و استقلال، روز شنبه یک بازی جذاب را شاهد خواهند بود.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار