سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه:
سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: هنرمندی که متعهد است بازد دغدغه محیط پیرامون خود را داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۴۶۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲ 03 January 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، پوریا جلالی عصر امروز چهارشنبه (سیزدهم دی‌ماه) در محفل عطر یاس مقاومت (ویژه برنامه ولادت حضرت زهرا (س) و سالروز شهادت سردار سلیمانی) که در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: واژه «هنر برای هنر» واژه گنگ و نامفهمومی است که در اداره ارشاد استان کرمانشاه طبیعتا به سمت این واژه پوچ نخواهیم رفت.

وی افزود: هنرمندی که دغدغه جامعه را نداشته باشد و نفهمد که در دنیایی که در حال زندگی است چه خبر است و عکس العملی نشان ندهد هنرمند نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: امام‌ حسین (ع) می‌فرماید «اگر دین ندارید آزاد مرد باشید» اگر هنرمندی تصاویر و وقایع فاجعه بار کودکان غزه را ببیند و سکوت کند هنرمند نیست و در ذهن مردم و برنامه‌های مسئولین هم جایگاهی نخواهد داشت.

وی عنوان کرد: هنرمندی که از درد جامعه، کودکان غزه و مظلومیت مردم یمن بگوید هنرمند است.


لزوم الگو قرار گرفتن سبک زندگی حضرت زهرا (س) برای بانوان

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه در ادامه این مراسم، اظهار کرد: امیدوار هستیم که سیره و سبک زندگی حضرت زهرا (س) برای خواهران و مادران ما الگو باشد.

وی افزود: شخصیت حضرت زهرا (س) ملاک مادران و دختران ما قرار بگیرد تا بتوانیم استفاده بهینه از تفکر و سبک زندگی ایشان را داشته باشیم.

تفکر غلط غربی زنان را دوشادوش مردان قرار داد

زهرا جانجانی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه در ادامه این مراسم، اظهار کرد: اسلام به زن جایگاه و احترام خاصی داده است.

وی افزود: از دوران گذشته تمام کسانی که آزاد اندیش بوده‌اند و به دنبال احیای حقوق زن بودند ولی در کنار احیاگری که می‌خواستند انجام دهند زنان را به غلط می‌خواستند شبیه به مردان کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه تصریح کرد: آن‌ها به اشتباه فکر می‌کردند که اگر بخواهند از زنان دفاع کنند باید خود را به پای مردان برسانند خود را شبیه به مردان کنند در حالی که اسلام و وجود مقدس حضرت رسول (ص) چنین نگرش و رفتاری نداشتند.

وی عنوان کرد: بهترین رفتار را حضرت رسول (ص) در مورد بانوی ۲ عالم حضرت صدیقه کبری داشتند در سرزمینی که دختران را زنده به گور می‌کردند و اگر کسی صاحب دختر می‌شد سر خجلت به پایین می‌انداخت و در زمانه‌ای که کسی جرئت نمی‌کرد بگوید که دختر دارد.

جانجانی گفت: پیامبر امت در آن زمان هرگاه که حضرت زهرا (س) به جایی وارد می‌شد به احترام جلوی پای ایشان می‌ایستاد و پیشانی ایشان را می‌بوسید.

وی بیان کرد: اگر پدران امروز متوجه چنین احترامی به دختران خود باشند و رعایت جایگاه دختران آن گونه که باید باشد ما دچار بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نخواهیم شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه ادامه داد: مقام معظم رهبری نظراتی را دارند که باید بیان شوند ایشان می‌فرمایند «گاهی در زندگی‌ها گره‌های کوری به وجود می‌آید که فقط با وجود سر انگشت مادران حل می‌شود».

وی تشریح کرد: امام خمینی (ره) می‌فرماید «زنان منشأ سعادت جامعه هستند و قرآن انسان ساز است و زنان هم انسان ساز هستند» امام خمینی (ره) زنان را عدل و برابر قرآن قرار می‌دهد و می‌گوید راه سعادت بشریت زنان هستند.

وی افزود: مقام معظم رهبری می‌فرماید «گاهی دقت زنان از مردان بیشتر است» دقتی که در زنان وجود دارد باعث می‌شود که آن‌ها مربیان جامعه شوند.

جانجانی خاطرنشان کرد: در نقش اجتماعی نمی‌گوییم که زنان خانه‌دار شوند خانه‌داری محترم است ولی باید در کنار خانه‌داری نقش اجتماعی هم داشته باشند.

به گزارش تابناک از دیگر برنامه این مراسم شعر خوانی سید حمیدرضا برقعی بود که اشعاری در وصف حضرت زهرا (س) و حاج قاسم سلیمانی سرود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار