مدیرکل راه و شهر سازی استان قزوین از شناسایی حدود ۳ هزار واحد مسکونی خالی در سطح این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۷۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸ 07 January 2024

به گزارش تابناک قزوین، سید علی هاشمی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که صبح امروز در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مصوبات شورای عالی مسکن، دو بند بازدید از واحد‌های مشاور املاک و تکمیل سامانه املاک و مستقلات را در خود جای داده است.

وی افزود: بر این اساس امسال ۲۴۲۰ مورد بازدید مشترک از واحد‌های مشاور املاک استان انجام شده و ۶۶۰ مورد تخلف که عمده آن به دلیل عدم صدور کد رهگیری و عدم دریافت حق مباشرت بود در این مدت به ثبت رسیده است. بیشترین آمار تخلفات واحد‌های مشاوراملاک در استان به ترتیب مربوط به شهر مهرگان و شهر قزوین است.

مدیرکل راه و شهر سازی استان قزوین از پلمپ ۱۶۹ واحد مشاور املاک متخلف خبر داد و افزود: در حال حاضر مشاور املاک غیرمجاز در سطح استان نداریم، زیرا واحد‌های متخلف تعطیل شده اند و مابقی نیز یا مجوز دارند و یا در حال دریافت مجوز هستند.

هاشمی همچنین از شناسایی حدود ۳ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در سطح استان قزوین خبر داد که باید مالیات آن‌ها محاسبه و اخذ شود.

این مسوول، همکاری شهرداری‌ها در مسیر شناسایی و اخذ مالیات از مسکن‌های خالی را موثر برشمرد و اذعان کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی ما، حدود ۴۰ هزار واحد مسکونی خالی در استان وجود دارد، اما در حال حاضر خالی بودن ۳ هزار واحد را با مدرک می‌توانیم جهت دریافت مالیات معرفی کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی بیان کرد: نتیجه در اختیار داشتن واحد‌های آماده تحویل و زمین‌ها در کنترل قیمت مسکن استان قابل مشاهده است.

هاشمی در پایان اظهار کرد: با ادامه روند کنونی، سیاست تامین زمین و کنترل بازار اجاره طی یک الی دو سال آینده نتایج خوبی را رقم خواهد زد که در این زمینه می‌توان به این موضوع اشاره کرد که با وجود افزایش بی رویه نرخ توسط برخی بنگاه ها، اما خرید و فروش قابل توجهی در بازار مسکن استان رخ نمی‌دهد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار