مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گفت: از ابتدای دولت سیزدهم دفتر روستایی استان هزار و 625 پروژه تا هفته دولت امسال را با اعتبار سه هزار و 374 میلیارد تومان در حوزه های زیربنایی و اقتصادی به دهیاران تخصیص داده است.
کد خبر: ۱۱۴۸۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳ 09 January 2024

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، ابوالفضل ایروانی، فرماندار این شهرستان امروز در همایش شورا‌ها و دهیاران بخش مرکزی نهبندان که با حضور مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امسال سال انتخابات است و نقش شورا‌ها و دهیاران در مشارکت مردم و حضور در صحنه انتخابات بسیار اثر گذار است.

وی با اشاره به راهبرد‌های مقام معظم در حوزه انتخابات، گفت: سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت چهار راهبرد اصلی مورد انتظار از سوی مقام معظم رهبری است، سلامت انتخابات به مسئولان بر می‌گردد، که به طور قطع امانتداری در آراء مردم خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد به نوعی جریان مشارکت مردم را کاهش دهد و این مهم از راهبردای دشمن است، گفت: شورا‌ها نماینده محلی مردم هستند و می‌توانند آگاهی‌های لازم را به لایه‌های مختلف جامعه منتقل کنند.

فرماندار نهبندان گفت: افتخار دولت سیزدهم این است که تلاش خود را مضاعف کرده و انقلابی و جهادی پای کار مطالبات مردم است لذا دستگاه‌های اجرایی باید اقدامات اجرایی خود را برای مردم بیان کنند.

ایروانی با اشاره به اقدامات دولت در بخش کشاورزی، افزود: امروز شهرستان نهبندان افتخار دارد که مزارع الگویی را داشته باشد، چرا که تغییر اقلیم را در شهرستان داریم، ما نمی‌توانیم با وجود کم آبی سطح زیر کشت را افزایش دهیم لذا با همان سطح زیر کشت باید عملکرد را بالا ببریم، عملکرد تولید گندم در سال زراعی گذشته در نهبندان را افزایش دادیم.

وی با بیان اینکه دولت تلاش می‌کند برای سطوح مدیریتی از بومی گزینی استفاده کند، افزود: طرح کاداستر در راستای کاهش اختلافات مردم با منابع طبیعی در دولت سیزدهم در حال اجرا است.

وی همچنبن گفت: در نوار مرزی نهبندان باید طرح‌های هادی و حدنگاری دقیق در دستور کار قرار بگیرد.

فرماندار نهبندان با اشاره به طرح توسعه نهبندان، گفت: ۱۱ دستگاه برنامه‌های خود را برای این طرح توسعه نهبندان ارائه داده اند.

وی با بیان اینکه افزایش مشارکت در انتخابات وظیفه همه مسوولان و نخبگان است، گفت: شورا‌ها و دهیاران باید در خصوص افزایش مشارکت سیاسی مردم تلاش کننداما نباید از فرد خاصی حمایت کنند.

ایروانی گفت: پیش بینی مشارکت ۹۵ درصدی مردم نهبندان در انتخابات را داریم لذا از شورا‌ها و دهیاران برای این مهم خواستار همکاری داریم.

واریز ۳۳۷۴ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌ها

حسین هاشمی، مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری هم در این همایش اظهار داشت: در بحث زیر ساخت‌های استان ارتقاء شاخص‌ها را با وجود کمبود‌ها داشته ایم، ۸۰ درصد روستا‌های استان آبرسانی، ۹۹ درصد روستا‌ها برق‌رسانی، ۹۹ درصد روستا‌ها گازرسانی، ۹۰ درصد روستا‌ها از نعمت آنتن دهی تلفن همراه، ۸۰ درصد روستا‌ها از اینترنت پر سرعت، ۵۱ درصد روستا‌ها از راه‌های روستایی، و ۱۰۰ درصد روستا‌ها طرح هادی دارند که ۴۰ درصد اجرا شده است.

وی با بیان اینکه ما وظیفه داریم در حوزه جهاد تبیین مورد تاکید رهبری اقدامات دولت را بیان کنیم، افزود: دهیاران و شورا‌های اسلامی موظف هستند اقدامات دولت و نظام را ماهانه به گوش مردم برسانند و مطالبه گری هم داشته باشند.

وی تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم دفتر روستایی استان یک هزار و ۶۲۵ پروژه تا هفته دولت امسال را با اعتبار سه هزار و ۳۷۴ میلیارد تومان در حوزه‌های زیربنایی اقتصادی به دهیاران تخصیص داده است.

وی با بیان اینکه یک میلیارد و ۹۰۰ هزار متر مربع راه روستایی تا هفته دولت امسال آسفالت شده است، بهسازی ۱۰۳ روستا انجام شد، افزود: در مجموع با وجود همه تحریم ها، ۳۹۸ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌ها واریز شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان اضافه کرد: نهاد‌های معین به کمک دولت آمدند بنیاد علوی، بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان امام، بسیج سازندگی و کمیته امداد برای تامین زیرساخت‌های روستایی به کمک ما آمدند و قرارگاه محرومیت زدایی هم راه اندازی شد.

هاشمی با بیان اینکه اشتغال مهمترین رکن در روستا‌ها است، افزود: باید درآمد و معیشت مردم روستا‌ها رونق بگیرد لذا شرکت‌های تعاونی را حمایت کردیم.

وی تصریح کرد: تنها مدیران مردمی و دلسوز مردم موفق می‌شوند و تا پایان دولت سیزدهم با کمک قرارگاه آبرسانی امام حسن مجتبی (ع) بیشتر روستا‌ها آبرسانی خواهند شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان گفت: برای حمایت از اشتغال زنان روستایی در حوزه صنایع دستی تفاهم نامه‌ای منعقد شده است.

هاشمی تصریح کرد: دهیاران وشورا‌ها نباید چوب لای چرخ مردم بگذارند، افتصاد و معیشت مردم در راستای تثبت جمعیت و مهاجرت معکوس مهم است و انی مهم باید جزو اولویت‌های کاری شورا‌ها باشد.

وی با اشاره به طرح توسعه نهبندان، افزود: طرح توسعه‌ای نهبندان در حوزه ورزش روستایی و راه‌های روستایی پشتیبان مردم روستا‌ها خواهد بود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از ۴۸ وظیفه را شورا‌های اسلامی روستا‌ها برعهده دارند، گفت: شورا‌ها باید در خصوص سیل، زلزله و آتش سوزی حساس باشند. معادن موظف هستند تعهدات اجتماعی خود را در روستا‌ها اجرایی کنند و شورا‌ها هم باید مطالبه گری کنند.

هاشمی با بیان اینکه در بحث واگذاری زمین هیچ شورایی نباید ورود کند، تصریح کرد: در ساخت و ساز‌ها مهندسین و دهیاران مسئولیت دارند و نباید چشم بسته پروانه‌ها را امضاء کنند این مهم خط قرمز ما است.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار