مدیرکل شیلات گیلان
مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به صید یک‌هزار تن انواع ماهی استخوانی در دریای خزر گفت: بیش از ۵۰ درصد ماهیان صید شده را ماهی سفید، ۴۹ درصد کفال و یک درصد سایر گونه‌ها تشکیل می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۵۴۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴ 14 February 2024

کوروش خلیلی مدیرکل شیلات گیلان در حاشیه بازدید از شرکت‌های پره صیادی در رشت و درگفتگو با خبرنگارتابناک گیلان با اشاره به صید یک‌هزار تن انواع ماهی استخوانی در دریای خزر اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد ماهیان صید شده را ماهی سفید، ۴۹ درصد کفال و یک درصد سایر گونه‌ها تشکیل می‌دهد.

وی ارزش ناخالص ماهیان استخوانی صید شده بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال دانست و گفت: چهار هزار صیاد گیلانی در اواخر مهرماه فعالیت خود را در نوار ساحلی از آستارا تا چابکسر شروع کردند.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه صید ماهی از دریای خزر تا اواسط فروردین‌ماه سال بعد ادامه دارد، افزود: ۴۵ شرکت تعاونی پره در ۳۰۰ کیلومتر آب‌های ساحلی این استان به صید ماهی می‌پردازند.

خلیلی با تاکید بر لزوم توجه به شرایط آب و هوایی برای انجام فرآیند صید ماهی در گیلان بیان کرد: در برخی از روزهای سال شرایط برای انجام فعالیت صیادی مناسب نیست از این رو از همه صیادان درخواست دارم به هیچ عنوان در آن روزها به انجام صید ماهی نپردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار