شهردار بیرجند در خصوص ادعای شورای شهر مبنی بر عزل شهردار گفت: آنچه به عنوان مصوبه به فرمانداری ارسال شده بود، مورد قبول قرار نگرفت و روال طی‌شده نیز غیر قانونی تشخیص داده شد که از ضمانت اجرایی برخوردار نیست.
کد خبر: ۱۱۵۸۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱ 11 March 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، مهدی بهترین، امروز دوشنبه، ۲۱ اسفند در جمع خبرنگاران با اشاره به ادعای شورای شهر مبنی بر عزل شهردار، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته این مسئله به طور شفاف به شورای اسلامی منتقل شد تا از قانون تمکین کنند؛ بنابراین شهردار رسمی و قانونی بیرجند خودم هستم.

شهردار بیرجند در ادامه با اشاره به برنامه‌های نوروز بیان کرد: در دوره ششم مدیریت شهری توسعه متوازن شهر مد نظر قرار داده شده است لذا اقدامات زیربنایی خوبی در شهر انجام شده است که بر اساس این رویکرد عدالت اجتماعی را در قسمت‌های مختلف شهر شمال و جنوب رعایت می‌کنیم.

وی گفت:دو مناسبت هفته دولت و دهه فجر در سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۰ پروژه در مقیاس کوچک و بزرگ افتتاح شد و ۵۴درصد بودجه شهرداری به سمت بودجه‌های عمرانی گسیل شده است.

بهترین با بیان اینکه ۶۰ درصد از بودجه عمرانی در مناطق کم‌برخوردار هزینه شده است، گفت: بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۶۰ میلیارد تومان بود که امسال دو برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ۱۷ هزار متر مربع مسکن ایجاد هزاران شغل انجام شده است، گفت: پروژه سرمایه‌گذاری شهرداری بیرجند با همکاری یکی از نهاد‌های استان ۴۰۰ واحد تجاری و اداری با حجم سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومان احداث خواهد شد.

بهترین از بزرگترین برج تجاری و مسکونی کشور در ۳۵ طبقه با اعتبار تقریبی هزار ۸۰۰ میلیارد تومان خبرداد که منوط به مصوبه شورای شهر خواهد بود، بیان کرد: با اجرای این ۳ پروژه بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری وارد بیرجند می‌شود.

شهردار بیرجند در خصوص پروژه بزرگ پارک آبی و شهربازی بیرجند در سال آینده کلنگ زنی می‌شود، گفت: در دو سال آینده این پروژه‌ها در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: ۱۰طرح برای استقبال از بهار در استان درحال اجرا است که در سال جاری ۷۰ المان در بیرجند جانمایی خواهد شد و ساخت دهکده بیرجند در میدان ابوذر با ۳۰ المان، رنگ‌آمیزی جداول، گلکاری حجمی المان‌های نوروزی، آماده‌سازی بوستان‌های جمعیت‌پذیر، نورپردازی المان‌های نوروزی و چمن‌کاری ۷ هزار مترمربع در باغ شهرداری را از جمله اقدامات انجام شده برای استقبال از بهار بیان کرد.

بهترین بودجه استقبال از بهار را ۶ میلیارد تومان اعلام کرد، بیان کرد: ۳۵۰ هزار بوته انواع گل در سطح شهر و ۲۰ هزار اصله درخت در میادین، آیلند‌ها و بلوار‌ها غرس می‌شوند.

شهردار بیرجند در خصوص برنامه‌های استفبال از نوروز، گفت: درخت‌کاری بلوار صیاد شیرازی، رنگ‌آمیزی مسجد توحید و اجرای طرح نقاشی دیواری در ۱۰۰۰ مترمربع است و لذا ۴۰ بنر از مفاخر علمی، فرهنگی، دینی، ورزشی و سیاسی در سطح شهر نصب خواهد شد.

وی تصریح کرد: ایجاد بازارچه صنایع دستی با مشارکت ۷۰ تولیدکننده و تکمیل فاز اول احداث آیلند و بلوار صیاد شیرازی از برنامه‌های در دست اقدام است که در اوایل سال آینده پیاده‌سازی و بهسازی خیابان حکیم‌نزاری آغاز خواهد شد.

بهترین در خصوص تأمین میوه شب عید شهروندان، گفت: ۱۰۰ تن میوه باکیفیت و قیمت مناسب در بازار توزیع می‌شود و ۷ نقطه برای توقف دست‌فروشان پیش‌بینی شده است.

شهردار بیرجند اظهار کرد: چهارشنبه بازار با ۱۶۰ غرفه در خیابان شهید بهشتی مجدد راه‌اندازی خواهد شد و در حال حاضر روزانه ۸۵ تن میوه و تره‌بار در سطح شهر عرضه می‌شود.

وی، با بیان اینکه طرح جامع ترافیک از سال‌ها قبل مصوب شده که بر زمین مانده بود گفت: این طرح مجددا بازنگری و به‌روزرسانی شد و بعد از تأیید نهایی قابل اجرا است و در مجموع طی دو سال گذشته بیش از ۱۴۳ میلیارد تومان در راستای بهبود وضعیت ترافیک پرداخت شده است.

بهترین گفت: احداث سردرب بازار با هدف هویت‌بخشی به بازار بیرجند در حال اجرا است.

شهردار بیرجند با اشاره به مراسم چهارشنبه‌سوری، گفت: در راستای حفظ تأمین امنیت شهروندان، ۲۴ تیم آتش‌نشانی سیار، ۶ تیم ثابت و ۱۰۰ تیم آتش‌نشان در حال آماده‌باش برای امدادرسانی به حوادث احتمالی هستند.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار