معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی خبرداد:
معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: رهبر معظم انقلاب بسیج را کلید طلایی حل مشکلات جامعه ذکر کردند و تشکیل گروه‌های جهادی یکی از طرح‌های مهم است که تاکنون با توفیقات خوبی همراه بوده است.
کد خبر: ۱۱۶۵۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۳ 01 May 2024

به گزارش تابناک مرکزی،سرهنگ پاسدار محمد گودرزی مقدم روز چهارشنبه در نشست خبری برنامه‌های هفته بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی در اراک، افزود:اجرای بیش از ۱۰۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی این استان از ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت ماه جاری هدفگذاری شده است. 

وی اظهار داشت:برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، افتتاح هفت منزل محرومان، افتتاح سد ذخیره آب کشاورزی روستایی، اجرای صبحگاه مشترک و همایش تجلیل از مادران جهادی، بخشی از این برنامه‌ها است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی، اقدامات بسیج سازندگی این استان را از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۲ تشریح کرد و ادامه داد: اجرای ۳۲۰ کیلومتر شبکه آب‌رسانی به روستاها، احداث و مرمت یک‌هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی، اهدای یک‌هزار و ۸۹۶ سری جهزیه به زوج‌های کم برخوردار، توزیع چهار هزار و ۵۰۰ تُن قیر، بهسازی و مرمت ۲۲۵ مدرسه، اجرای ۱۱۰ کیلومتر راه و ۴۰ پل روستایی، لایروبی ۵۲ قنات به طول ۴۰ کیلومتر، توزیع ۷۰۰ هزار بسته معیشتی و لوازم التحریر، ایجاد ۲۱۰ هزار مترمکعب استخر ذخیره آب کشاورزی، بهسازی و مرمت ۲۴۷ مسجد و حسینه، ایجاد ۲۸ المان یادمان شهدا، احداث ۳۲ سالن ورزشی و کتابخانه در روستاها و مناطق کم برخوردا و توزیع بیش از ۲ میلیون پُرس غذای گرم بین نیازمندان، بخشی از این اقدامات است.

سرهنگ گودرزی مقدم اظهار کرد: تاسیس ۸۱۲ صندوق قرض الحسنه توسط بسیجیان با ۴۱ هزار نفر عضو، پرداخت ۱۲ هزار و ۸۰۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی و تعاونی، حمایت و پشتبانی از ۵۰ شرکت تعاونی، ایجاد ۱۵ هزار شغل، برگزاری ۴۰۰ نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، برپایی بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ کلاس آموزش اشتغال و ارایه ۵۷۰ هزار نفر ساعت آموزش، از جمله اقدامات اقتصاد مقاومتی سپاه روح‌الله استان مرکزی در طول ۱۲ سال گذشته است.

وی عنوان کرد: تشکیل یک‌هزار و ۳۰۰ گروه جهادی و سازماندهی ۲۹ هزار نفر در این گروه‌ها، برگزاری ۵۹۴ اردوی جهادی، اجرای بیش از سه هزار طرح محرومیت‌زدایی و اجرای ۲ هزار و ۵۶۰ دوره تخصصی از جمله رسم هجرت، رسم خدمت و جهاد رسانه، بخشی از اقدامات صورت گرفته قرارگاه جهادی بسیج سازندگی استان مرکزی از سال ۱۳۹۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی اضافه کرد: برگزاری جشنواره‌های هنری، دیدار جهادگران با مسئولان، تعمیر سه‌هزار و ۳۵۰ دستگاه وسایل لوازم خانگی به صورت رایان برای خانواده‌های محروم و سیل‌زده، ایجاد ۴۵ قرارگاه جهادی، پهنه‌ای، منطقه‌ای و محلی، برگزاری سه دوره انتخابات و مجمع جهادگران، اجرای بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ اسکلت توسط جهادگران بسیجیی و نصب آنها در منازل مناطق محروم وکم برخوردار، برپایی ۱۲ نمایشگاه دستاوردهای بسیج سازندگی، تجلیل از ۲ هزار و ۸۰۰ جهادگر فعال، بخش دیگری از اقدامات بسیج سازندگی این استان در طول ۱۲ سال گذشته است.

سرهنگ گودرزی مقدم در بخش دیگری از سخنانش اقدامات سال گذشته این نهاد را نیز تشریح کرد و گفت: بسیج سازندگی این استان در سال گذشته تفاهم‌نامه و قراردادهای مختلفی را با دستگاه‌های اجرایی منعقد کرد که در راستای قرارداد با جهاد کشاورزی، ۲۹ استخره ذخیره آب کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال ایجاد شد.

وی عنوان کرد: ۱۰ یادمان شهدا نیز سال گذشته در استان مرکزی با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال ایجاد شد، ۲۳۰ سری جهزیه با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال توزیع شد، ۳۰ واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال و با همکاری بهزیستی ایجاد شد، سه هزار بسته کیف و لوازم‌التحریر توزیع شد و ۱۵ مورد بازسازی و مرمت منازل رزمندگان دفاع مقدس که توان مالی کافی نداشتند، صورت گرفت.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: ۲هزار و ۵۰۰ تُن قیر رایگان برای جاده‌های روستایی و آسفالت بین مزارع کشاورزی این استان در سال گذشته توزیع و ۳۵۰ هزار مترمربع آسفالت هم انجام شد.

سرهنگ گودرزی مقدم بیان کرد: ایجاد ۵۰ منزل برای محرومان و مددجویان، اجرای ۲۳ هزار متر کاشی و سرامیک برای منازل محرومان با اعتباری بالغ بر ۶۴ میلیارد ریال، اجرای ۱۹ پروژه کانال آب کشاورزی به طول پنج‌هزار متر و تهیه و توزیع بیش از ۱۰۰ بسته فرهنگی، بخش دیگری از اقدامات بسیج سازندگی استان مرکزی در سال گذشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار