استاندار ایلام با اشاره اهتمام مدیران در راستای اجرای طرح مولدسازی اموال مازاد دستگاه های اجرایی به عنوان قانون، گفت: اعتبارات حاصل شده از این محل، صرف تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۷۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱ 18 May 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ حسن بهرام نیا روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان ایلام با قدردانی از مجموعه دست اندرکاران حوزه اشتغال استان، اظهار کرد: رقابت سنگینی میان استان ها در بحث اشتغالزایی انجام شد که خوشبختانه مجموعه استان ایلام در این خصوص پای کار آمدند و این استان توانست سال گذشته رتبه سوم کشوری را کسب کند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های اعلامی و تعهد مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تا پایان سال، عملیاتی شود، افزود: این برنامه بایستی به طور کامل محقق و اجرایی شود، مدیران باید در تدوین برنامه دستگاه‌های اجرایی تحت مدیریت خود اهتمام و دقت‌نظر داشته باشند و آیتم‌های تاثیرگذار اقتصادی استان را اعلام کنند.

استاندار ایلام یادآور شد: سال گذشته بانک ها، ادارات، نهادها و سازمان های استان در حوزه کسب رتبه برتر کشوری در بحث اشتغالزایی، پای کار آمدند که این مهم به سرانجام رسید و تحقق یافت و از ابتدای سال جاری نیز باید به گونه برنامه ریزی شود که رتبه ثبت اشتغال استان تنزل نکند.

وی با اشاره به اینکه سهم استان ایلام در سال جاری پنج هزار و ‌۸۱۶ نفرثبت اشتغال است، افزود: امسال برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برنامه ریزی شده که این موضوع باید در دستور کار تمامی نهادها و دستگاه های اجرایی استان قرار گیرد.

بهرام نیا با تاکید بر اینکه سال گذشته اعتبار تبصره ۱۸ در استان معادل هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بود، یادآور شد: امسال نیز بانک‌های عامل استان باید تمام تلاش خود را برای پرداخت تسهیلات تکلیفی انجام دهند و این مهم تا خردادماه انجام باید انجام شود.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر هدفمندشدن جذب سرمایه گذاری در استان، تصریح کرد: تمامی دستگاه های اجرایی استان در این خصوص همگام و همراه باشند تا در پایان سال در این بخش کارنامه قابل قبولی ارائه شود.

وی با تاکید بر حضور مدیران و رایزنی برای جذب اعتبارات در مرکز، گفت: با عنایت به اینکه ۸۵ درصد اعتبارات متمرکز در مرکز کشور است، مدیران رایزنی های خود را برای جذب اعتبارات متمرکز به منظور تکمیل پروژه‌های خود افرایش دهند.

بهرام نیا با تاکید تکمیل زنجیره ارزش محصولات استان، گفت: باید بر تکمیل زنجیره ارزش راهبردی دام و طیور متمرکز شویم و بیش از گذشته در این حوزه کار کنیم.

وی از کسب رتبه‌ نخست کاهش ضریب جینی کشور "بیشترین کاهش فاصله طبقاتی" مناطق روستایی و قرار گرفتن استان ایلام جزو سه استان برتر کشور از نظر کمترین ضریب جینی در مناطق شهری خبر داد و گفت: بر اساس اعلام وزارت کشور استان‌های ایلام، قزوین و سیستان و بلوچستان به ترتیب با ۱۷، ۱۳ و ۱۱ درصد کاهش ضریب جینی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بیشترین کاهش فاصله‌ طبقاتی در مناطق روستایی را کسب و از نظر کمترین ضریب جینی در مناطق شهری نیز پس از استان کرمان رتبه‌ دوم را به خود اختصاص داد.

استاندار ایلام تصریح کرد: استان ایلام در حوزه کشاورزی، گردشگری، معدن، صنعت، نفت، گاز و پتروشیمی ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد که بخشی از این ظرفیت‌های بالقوه، بالفعل شده است و با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها، شاهد اشتغال‌زایی و توسعه استان خواهیم بود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان، گفت: گردشگری و کشاورزی و صنعت نفت و گاز جزو پیشران استان هستند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار