کد خبر: ۱۱۶۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷ 23 October 2015
استان ها- ایرنا- خطیبان در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را موجب به نتیجه رسیدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) دانستند.

این خطبا گفتند : توصیه های 9 گانه رهبر معظم انقلاب در نامه ایشان به رییس جمهوری درمورد برجام فصل الخطاب است و تصویب و تایید برجام به معنای آن است همه باید به این مصوبه پای بند باشند.
خلاصه خطبه های برخی از شهرها:
مشهد- امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه برجام به تصویب مجلس رسیده و باید اجرا شود گفت: در عین حال اجرای آن باید با هوشیاری کامل نسبت به نقاط توطئه آمیز آن باشد.
آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: در برجامی که توسط آمریکایی ها امضا شده فسق، فجور، خصومت و توطئه آمریکا وجود دارد که باید هوشیار باشیم.
قم - امام جمعه موقت قم گفت:سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در نامه به رییس جمهوری در مورد برجام فصل الخطاب است.
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی افزود: بیانیه رهبر فرزانه انقلاب سخن آخر در خصوص برجام بود، گروه های مختلف نیز باید این بیانات را فصل الخطاب بدانند و در نظر داشته باشند معظم له از موضع نگهبانی و رصد انقلاب را هدایت می کنند و سخن ایشان فراجناحی است.
شیراز- امام جمعه شیراز گفت:در اجرای برجام باید حفظ امنیت ملی مورد تاکید قرار گیرد و به دشمان اجازه ایجاد فضای دسیسه و سوءاستفاده داده نشود.
آیت الله اسدالله ایمانی افزود: رهبر معظم انقلاب در شرایطی بسیار دشوار نامه ای مرقوم فرمودند که فرازهای آن هدایتگر راه مسئولان در پذیرش اجرای برجام است .
اصفهان- امام جمعه اصفهان گفت: رهبر معظم انقلاب برجام را با چند راهنمایی در اجرای آن پذیرفتند و برجام به فرجام رسید.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد افزود: رهبر معظم انقلاب برجام را با ارائه چند راهنمایی بسیار ارزشمند، پذیرفتند و خوشبختانه دولت و دولتمردان نیز قبول کردند که همه این رهنمودها به کار گرفته شود تا این برجام به ضرر کشور تمام نشود.
تبریز- امام جمعه تبریز با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به رییس جمهوری گفت: عمل به رهنمودهای رهبری در خصوص برجام ، نقشه های شوم امریکا را نقش برآب می کند و راه شیطنت استکبار جهانی را می بندد.
آیت الله محسن مجتهد شبستری با اشاره به اینکه رهبری در این نامه به توطئه های امریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده اند ، اظهارکرد: امریکا فریب کارانه وارد موضوع هسته ای شده و به احتمال زیاد تفکر خصمانه دارد .
یزد – آیت الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد با اشاره به نامه اخیر رهبری به رییس جمهوری درباره برجام گفت: طرف های مقابل در متن و جمله بندی های برجام، عبارت های دوپهلو به کار می برند تا از آن بهره برداری کنند و مذاکره کنندگان کشورمان باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.
وی افزود: باید در تک تک موارد مطرح شده در برجام گام به گام و همراه با طرف مقابل پیش برویم تا فریب آنها را نخوریم.
رشت - امام جمعه رشت گفت: در مورد برجام، نباید با سخنان خود حرف هایی بزنیم که دولت تضعیف شود.
آیت الله زین العابدین قربانی افزود:رهبر معظم انقلاب نامه ای را در 9 ماده به رییس جمهوری عزیز نوشتند که مسئله برجام با همه کمی ها و کاستی ها مورد قبول است اما شرط و شروط هایی هست که آن شروط را بیان کردند و رییس جمهوری نیز با تشکر از رهنمودهای عالمانه رهبری، اعلام کرد که در انجام برجام تلاش این است که نظرات معظم له را رعایت و معضل تحریم ها را برطرف کنیم.
ساری- حجت الاسلام یوسف یوسف پور امام جمعه موقت ساری به سرانجام رسیدن اولیه مصوبه برجام را با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در این زمینه یادآوری کرد و آن را فصل الخطاب دانست.
وی گفت: بنا به فرمان ایشان اگر وحدت ملی و اسلامی بر محور ولایت صورت گیرد، دشمنان هرگز قادر نخواهند بود که خدشه ای بر این کشور وارد کنند.
کرمان - امام جمعه موقت کرمان گفت: برجام با تایید رهبر معظم انقلاب به سرانجام رسید و باید به دغدغه های رهبری در این موضوع دقت و توجه شود.
حجت الاسلام مهدی عرب پور افزود: رهبر معظم انقلاب برای موافقت خود با برجام بعضی از نکات و مطالب را در نامه ای به رییس جمهوری بیان کردند.
اهواز- آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری امام جمعه اهوازبا اشاره به تصویب مصوبه برجام وموفقیت لغو تحریم ها بیان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز مصوبه برجام را تایید کردند و دستوراتی را در این راستا صادر کرده اند که تمام مسئولان موظف به اجرای آن هستند.
امام جمعه اهواز گفت: با وجود تلاش ها و موفقیت های زیادی که تیم مذاکره کننده و مسئولان در بحث لغو تحریم ها به دست آوردند،اما مسئولان باید همچنان هوشیار باشند تا کشور را در برابر ترفندها و حیله های دشمنان به ویِژه بدخواهی های رژیم صهیونیستی حفاظت کنند.
کرج - امام جمعه کرج گفت: از مهمترین وقایع هفته گذشته نامه مقام معظم رهبری به رییس جمهوری در باره موضوع برجام بود که نکات مهمی را در برداشت .
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی ادامه داد: این نامه سند مهمی در پرونده هسته ای ایران و خاطره مردم است که بعدها دیگران قضاوت می کنند و جای هیچ شبهه ای نیست و نکات شفاف بیان شده است .
زنجان - امام جمعه زنجان گفت: نامه رهبری به رئیس جمهوری در ارتباط با الزامات 9 گانه در اجرای برجام راه نفود و سوء استفاده دشمنان و استکبار را بست.
آیت الله علی خاتمی با تاکید بر اینکه رهبری همواره در موقعیت ها و شرایط گوناگون و حساس کشور به موقع و با بصیرت کامل وارد میدان شده اند، افزود: فرمان های رهبری در مسائل مختلف داخلی و خارجی کارگشا بوده و مانع نفود و سوء استفاده دشمنان شده است.
وی یادآوری کرد: رییس جمهوری نیز در پاسخ به نامه رهبری به رعایت ملاحظات و الزامات 9 گانه در اجرای برجام تاکید کردند.
شهرکرد- امام جمعه شهرکرد گفت:نامه رهبری در خصوص برجام،یک سند تاریخی و ماندگار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است که باعث انسجام ملی شده است.
حجت الاسلام محمد علی نکونام افزود:آمریکایی ها فکر می کردند به واسطه برجام می توانند در ایران دو گانگی و دو دستگی ایجاد کنند،که نامه مقام معظم رهبری،نقشه آمریکایی را بر آب کرد و این نامه به یک انسجام ملی تبدیل شده است که موافق و مخالف و منتقد و آن را مورد تاکید قرار داده اند
سمنان - حجت الاسلام سیدجلال احمدپناهی امام جمعه موقت سمنان گفت: نامه تاریخی مقام معظم رهبری فصل الخطاب مساله برجام بود.
وی ادامه داد: رهبری در این نامه، ابتدا از تلاش های هشیارانه مسئولان کشور در توافق هسته ای تشکر کردند و در مرحله دوم چهره شیطانی آمریکا را معرفی کردند.
بندرعباس- امام جمعه بندرعباس با اشاره به موضوع برجام و نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهوری ابراز داشت: رهبری خط قرمزها و بایدها و نبایدها را در این نامه به دولت و آیندگان اعلام کردند.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی بیان کرد: ما نیز از این دولت و دولت های آینده می خواهیم در چارچوب آنچه رهبری تایید کردند که حساس ترین مطالب در دل آنها نهفته ؛ راه نفوذ بیگانگان را برای همیشه ببندند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار