کد خبر: ۱۱۶۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵ 23 October 2015
امام جمعه آستارا با اشاره به اجرای مراسمی که ریشه دینی نداشته و بدعت در دین محسوب می شوند تاکید کرد: برخی آیین ها همچون قمه زنی در اسلام حرام بوده و باید جلوی این بدعت ها گرفته شود.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان مرزی آستارا با انتقاد از اجرای برخی آیین ها در ماه محرم خطاب به افرادی که جوانان را تشویق به قمه زدن می کنند اظهارکرد: آیا کسانی که در روز عاشورا با شمشیر بر سرخود می کوبند واقعاً راه اسلام و تبلیغ دین را می روند؟

وی خواستار مجازات این افراد و برخورد قاطع با کسانی که در محافل شخصی و عمومی این عمل خلاف شرع  و بدعت را انجام می دهند شد و تاکید کرد : قمه زنی حرام است و باید با آن برخورد جدی شود.

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) برای جلوگیری از انحراف در دین بود افزود : امام حسین (ع) احیاگر واقعی نماز و اقامه نماز بود و شیعیان باید امروز با الگوگیری از ائمه اطهار (ع) با هرگونه تحجر ستیز کنند و اجازه ندهند دامن اسلام به خرافات آلوده شود.

امام جمعه آستارا ادامه داد : مسئله محرم و عاشورا از بنیادی ترین و اصلی ترین مسائل مکتب تشیع بوده که حیات اسلام مرهون آن است.

 وی با تاکید بر اینکه همه هیئت های مذهبی باید در راه پاسداری از عاشورا، انقلاب اسلامی، خون شهیدان و حمایت از جایگاه ولایت فقیه باشند، تلاش کنند، ابراز کرد: توجه به آموزه ها و پیام فرهنگ ماندگار عاشورا باید اصل، ملاک و معیار قرار گیرد.

حجت الاسلام حافظ نیا با تقدیر از حضور مردم دیندار، شهید پرور و مرزنشین شهرستان آستارا در مراسم های مختلف سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) گفت: فرهنگ عاشورا سرمشقی روشن و کارساز برای تمام ملت های آزاده جهان است.

 امام جمعه آستارا همچنین اهمیت نماز ظهر روز عاشورا را یادآور شد و تصریح کرد: پیام واقعی عاشورا اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر و همچنین احیای دین است.

 وی در ادامه به نامه و ارشادات مقام معظم رهبری در رابطه با برجام اشاره کرد و گفت : نامه مقام معظم رهبری در مورد برجام برای همه فصل الخطاب است.

اقامه نماز اول وقت از اهداف قیام امام حسین(ع) بود

امام جمعه انزلی با اشاره به لزوم برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم عاشورای حسینی با رعایت موازین و شئونات اسلامی اظهار کرد: متاسفانه علیرغم تاکیدات بسیار درخصوص برگزاری نماز اول وقت در ظهر عاشورا، برخی ها درسال گذشته در این خصوص کوتاهی کردند.

حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین با تاکید براینکه عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) بدون اقامه نماز معنا پیدا نمی کند افزود: ذاکران اهل بیت باید به محض فرارسیدن زمان اقامه نماز، نوحه سرایی را متوقف کرده و اذان بگویند.

وی با بیان اینکه برپایی نماز اول وقت از اهداف قیام سیدالشهدا(ع) برای درس گرفتن سایرین بوده است تصریح کرد: رعایت حجاب وشئونات اسلامی و مواردی که مغایر با اصل برپایی مجالس و مراسمات عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)است، از اصول و تاکیدات امر به معروف و نهی از منکر در دین مبین اسلام است.

خطیب نماز جمعه انزلی در ادامه به نامه مقام معظم رهبری درخصوص رعایت الزامات برجام به ریاست جمهوری اشاره و اظهار کرد: همدلی و همزبانی  همگان اعم ازمردم، مسئولان، موافقان وحتی مخالفان برجام درشرایط فعلی می تواند علاوه بر اجرای صحیح و نافع این مهم برای جمهوری اسلامی، ازطفره رفتن دشمن نسبت به وظایفش جلوگیری کند.

وی با اشاره به توصیه های اکید مقام معظم رهبری درخصوص انسداد راه نفوذ دشمن به مراکز تصمیم گیری کشور بیان کرد: مقامات باید تلاش کنند تا با اتحاد و همدلی راه نفوذ دشمن را ببندند چرا که روش های دشمنان،  بیانگر یافتن روزنه ای درجهت نفوذ به جامعه اسلامی است .

امام جمعه انزلی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص نظارت بر واردات محصولات خارجی پس از برجام افزود: باید مراقب بود که پس از برجام، کشور به بازار اجناس بیگانگان تبدیل نشده و از همه مهم تر از خرید اجناس آمریکایی ها به جد، خودداری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار