معاون پارلمانی و حقوقی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حل مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان تویسرکان در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۷ 09 March 2015

معاون پارلمانی و حقوقی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حل مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان تویسرکان در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

به گزارش ایرنا؛ طاهر موهبتی در نشست بررسی مشکلات حوزه بهداشت و درمان تویسرکان افزود: از تمام توان و ظرفیت های وزارتخانه برای حل مشکلات بهداشتی و درمانی تویسرکان به ویژه در بخش تجهیزات پزشکی و درمانی استفاده می کنیم.

وی بیان کرد: بر اساس اولویت بندی ها، تهیه تجهیزات مربوط به بیماران دیالیزی، دستگاه سی.تی. اسکن و ام.آر.آی از مهمترین نیازمندی های تویسرکان در حوزه تجهیزات پزشکی به شمار می روند که با پیگیری مستمر به دنبال حل تدریجی این مشکلات هستیم.

وی از تحویل یک دستگاه آمبولانس مجهز به تویسرکان در هفته جاری خبر داد و خاطر نشان کرد: مسوولان تویسرکان به صورت مستمر و جدی پیگیر ارتقای سطح خدمات رسانی در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز در این نشست گفت: تغییر و تحولات مثبت، بزرگ و اثر گذار پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت از سوی دولت تدبیر و امید در این بخش مشهود است.

حبیب الله موسوی بهار افزود: ضریب ماندگاری پزشکان در مناطق محروم با اجرای این طرح بالا رفته و این شاخص در شهرستان تویسرکان به عدد سه رسیده است.

وی اظهار کرد: به دلیل حضور و فعالیت پزشکان متعدد ضریب استفاده از خدمات بیمارستانی در شهرستان تویسرکان افزایش چشمگیری پیدا کرده و هیچ یک از مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان با کمبود پزشک مواجه نیستند.

موسوی بهار از تخصیص 40 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در تویسرکان خبر داد و اضافه کرد: از این میزان اعتبار 235 میلیارد ریال تنها برای کاهش پرداخت هزینه ها از سوی مردم صرف شده است.

وی ادامه داد: همچنین سه میلیارد ریال برای اجرای طرح هتلینگ بیمارستان ولی عصر(عج) هزینه شده و پنج میلیارد و 600 میلیون ریال دیگر هم به این بخش اختصاص می یابد.

موسوی بهار تصریح کرد: در مجموع اعتباری افزون بر 880 میلیارد ریال برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان همدان اختصاص یافته که 620 میلیارد ریال آن صرف کاهش هزینه های درمانی از جیب مردم شده است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: ساماندهی فضای فیزیکی کلینیک تخصصی بیمارستان ولی عصر(عج) در مکان اورژانس سابق بیمارستان، برخورداری از تجهیزات پزشکی استاندارد در بخش دیالیز و سی تی اسکن و ایجاد بلوک زایمان از مهمترین نیازهای تویسرکان در حوزه بهداشت و درمان محسوب می شوند.

محمد مهدی مفتح افزود: ارتقا بیمارستان در حال ساخت قائم تویسرکان به بیمارستان 152 تخت خوابی و تسهیل در اجرای طرح نظام ارجاع روستاییان از جمله مطالبات عمومی مردم شهرستان از وزارت بهداشت است.

فرماندار تویسرکان نیز به مطالبات محوری حوزه بهداشت و درمان در شهرستان تویسرکان اشاره کرد و گفت: در هنگام وقوع تصادفات منجر به ضایعات مغزی به دلیل مشکل بعد مسافت برای اعزام بیماران به مرکز استان به دستگاه سی تی اسکن نیاز است.

مهرداد موسوی افزود: همچنین فعال سازی کلینیک تخصصی بیمارستان ولی عصر(عج)، بهره مندی از تخت های ویژه آی سی یو و ان آی سی یو برای بیماران نیازمند شهرستان در مرکز استان ، تامین تجهیزات مربوط به بیماران دیالیزی و ارتقای سطح کیفی خدمات پزشکی با افزایش تعداد تخت های درمانی در بیمارستان در حال ساخت شهرستان در آینده از دیگر مطالبات محوری مردم در این بخش به شمار می روند.

رییس شبکه بهداشت و درمان تویسرکان نیز گفت: شهرستان تویسرکان از فعالیت 16 مرکز بهداشتی، 55 خانه بهداشت، سه پایگاه درمانی شهری، سه پایگاه فوریت های اورژانسی و سه پایگاه امداد جاده ای و 91 تخت فعال در تنها بیمارستان خود بهره می برد.

حسن حسین زاده افزود: در حال حاضر 30 پزشک عمومی و متخصص در سطح شهرستان مشغول فعالیت هستند که همه آنها وارد طرح ماندگاری شده اند و چهار پزشک مقیم نیز در شهرستان فعالیت می کنند.

معاون پارلمانی و حقوقی وزارت بهداشت و درمان در سفر خود به تویسرکان از واحد تولیدی ست سرم و بیمارستان ولی عصر(عج) تویسرکان بازدید کردند.

تویسرکان با بیش از 103 هزار نفر جمعیت از سه شهر، دو بخش و هفت دهستان تشکیل شده است.

 

منبع: ايرنا
برچسب ها: تویسرکان ، بهداشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار