مدیر گروه نوسازی و تحول اداری جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برگزاری نخستین نمایشگاه دستاوردهای کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱ 01 November 2015
مدیر گروه نوسازی و تحول اداری جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برگزاری نخستین نمایشگاه دستاوردهای کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی خبر داد.

قباد صیدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه از برگزاری نخستین نمایشگاه دستاوردهای کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی خبر داد.

وی ادامه داد: این نمایشگاه یک روزه است و از ساعت 9 صبح روز یک‌شنبه 10 آبان ماه تا پایان وقت اداری در طبقه هم‌کف ساختمان اداری سازمان جهاد کشاورزی برقرار است.

به گفته مدیر گروه نوسازی و تحول اداری جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، این نمایشگاه با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری، روسای دو گروه تهدیدات و پایش در اداره‌کل پدافند غیرعامل استانداری، مدیران و مسئولان اجرایی استان کرمانشاه در حوزه کشاورزی برگزار می‌شود.

این مسئول تبیین کرد: ادارات کل حفاظت محیط زیست، غله و خدمات بازرگانی، منابع طبیعی، دامپزشکی، مدیریت امور عشایر، مدیریت تعاون روستایی و شیلات از جمله ادارات شرکت‌کننده در نمایشگاه هستند و دستاوردهای خود را در معرض نمایش می‌گذارند.

مدیر گروه نوسازی و تحول اداری جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: 11 اداره وابسته به جهاد کشاورزی، حفاظت محیط زیست، غله و امور روستایی استانداری اعضای کارگروه پدافند غیرعامل هستند.

این مسئول به برگزاری هم‌زمان سمینار آموزشی با موضوع اصول و مبانی پدافند غیرعامل و تهدیدات زیستی در دو حوزه تولیدات گیاهی و تولیدات دامی برای مدیران و مسئولان کارگروه جهاد کشاورزی در کنار این نمایشگاه خبر داد و افزود: در این سمینار اساتید به نام حوزه وزارت جهاد کشاورزی حضور دارند.

صیدی هدف از برگزاری نمایشگاه را آشنایی مردم، کارشناسان و بهره‌برداران بخش کشاورزی با موضوع پدافند غیرعامل و بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل عنوان کرد و گفت: اگر تهدیدات زیستی اتفاق بیفتد روش مبارزه و امکانات برای کنترل وجود دارد.

مسئول برگزاری برنامه‌های پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به موضوع خشک‌سالی 10 سال اخیر و جدی بودن تهدید خشک‌سالی در صورت تداوم آن، گفت: باید در استان از منابع زراعی و باغی طوری استفاده شود که عملا تاثیر خشک‌سالی را تا اندازه‌ای از بین ببریم و در این زمینه 80 هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت زعفران قرار گرفته است.

وی تغییر زمان کشت محصولات برای بهره‌برداری بهتر، کم کردن سطح زیر کشت گیاهانی که نیاز آبی زیادی دارند (مثل ذرت و چغندر) را از دیگر اقدامات برای مبارزه با خشک‌سالی عنوان کرد و افزود: سال گذشته کاهش 50 درصدی کشت ذرت وجود داشته که این عملا یک کار پدافندی در مبارزه با خشک‌سالی است.

صیدی سالم‌سازی آب استخر پرورش ماهی روستای سفید برگ و اختصاص اعتبار 200 میلیارد ریالی به این استخر و فعالیت این استخر پرورش ماهی  با ظرفیت 200 تن را از کارهای عملیاتی انجام شده در حوزه تولیدات دامی و آبزیان عنوان کرد.

این مسئول تصریح کرد: نمایشگاه دستاوردهای پدافند غیرعامل دارای یک غرفه بزرگ 36 متری است و از فضای اطراف نیز استفاده می‌شود که در مجموع  فضایی در حدود 100 متر مربع در اختیار است.

وی از کشاورزان، بهره‌برداران، آحاد مردم، دانشجویان و محققان برای بازدید از این نمایشگاه دعوت کرد و یکی از مشکلات پدافند غیرعامل را نگرش اشتباه جنگی به پدافند دانست و گفت: پدافند غیرعامل دفاع غیرمسلحانه و مدبرانه در برابر تهدیدات است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار