نایب رئیس شورای هیئت های مذهبی استان تهران از کاهش قمه زنی ها و علم کشی در هیئت های مذهبی در مقایسه با ۱۰ سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۲۳۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱ 04 November 2015
مهدی اکبری نژاد نایب رئیس شورای هیات های مذهبی استان تهران با اشاره به نقش آموزش و اطلاع رسانی در کاهش آسیب های عزاداری اظهار داشت: هر ساله در آستانه محرم یک گردهمایی عظیم تشکیل می شود که پیرو آن تذکرات و توصیه های لازم به مسئولان و فعالان هیئت های مذهبی ارائه می شود.

وی افزود: یکی از مشکلات موجود در حوزه هیات های مذهبی مربوط به برخی شیوه های عزاداری همچون قمه زنی ها و علم کشی هایی می شود که گاهی در برخی از دسته جات عزاداری ایام محرم مشاهده می شود.

اکبری نژاد گفت: با بررسی های انجام شده، قمه زنی ها و علم کشی ها در مقایسه با سال های گذشته و به خصوص سال ۸۵ به نحو قابل توجهی کاهش یافته است.

نایب رئیس شورای هیت های مذهبی استان تهران عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند، علمی که نماد پرچم و علم دار کربلا است، مشکلی ندارد اما نماد صلیبی که تحت عنوان علم در برخی دسته جات و هیئت های مذهبی به حرکت در می آید، مساله دارد.

وی افزود: یکی از اقدامات و تدابیری که با همکاری شهرداری های فعال در شهرهای استان تهران برای جلوگیری از بروز علم کشی ها در دستور کار قرار گرفت، معطوف به بسته های حمایتی می شد که در مقابل گرفتن علم از هیات های مذهبی، پرچم و سیستم صوتی ارائه می شد.

نایب رئیس شورای هیات های مذهبی استان تهران یادآور شد: امیدواریم با فرهنگ سازی و تقویت آگاه سازی جوانان و مشتاقان سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع)، بروز عزاداری هایی که هیچگونه سنخیتی با مکتب و منش ائمه اطهار ندارد، به صورت کامل رفع شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار