رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: گزارش حسابرسی فعالیت های مالی شرکت نوسازی اراضی عباس آباد نشاندهنده عدم شفافیت مالی و بروز تخلف در زمینه فروش اراضی این منطقه است.
کد خبر: ۱۲۷۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶ 11 November 2015
علیرضا دبیر  با تاکید بر اینکه انتقاد از عملکرد مالی به معنای زیرسئوال بردن فعالیت های موثر و قابل توجه شهرداری نیست افزود: هدف از طرح این موضوع پاسخگویی به افراد و یا تخریب مدیریت شهری تهران نیست بلکه کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر به عنوان یک وظیفه قانونی، ملزم به بررسی گزارش حسابرسان و طرح آن در صحن علنی شورا است.

وی با اشاره به اینکه بررسی گزارش حسابرسی شرکت ها و سازمان های وابسته به شهرداری تهران در تاریخ مدیریت شهری بی سابقه است اظهار کرد: موضوع حسابرسی ها تا پایان سال 91 در شورای سوم جمع بندی شده و اکنون در حال بررسی گزارش حسابرسی ها از سال 92 به بعد هستیم، ضمن اینکه گزارشی از روند حسابرسی ها همراه با تحلیل به تمامی اعضای شورای شهر ارایه شده است.

وی با بیان اینکه قصد مجادله با هیچیک از مدیران شهری را ندارم تصریح کرد: بررسی های بعمل آمده نشان می دهد اراضی عباس آباد بدون مزایده فروخته شده و مبالغ دریافت شده نیز به حساب شخصی افراد واریز شده که این موارد مصادیق عینی تخلف در این بخش است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران افزود: گزارش حسابرسی از عملکرد مالی شرکت نوسازی اراضی عباس آباد نشان می دهد که اراضی این منطقه با قیمتی کمتر از 15 میلیون ریال فروخته شده است.
 
* روند بررسی عملکرد مالی شهرداری تهران نباید سیاسی شود

دبیر با بیان اینکه وظیفه من به عنوان رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تحلیل این حسابرسی هاست گفت: رسانه ها باید کمک کنند تا این موضوع سیاسی نشود چرا که عده ای قصد دارند با بزرگنمایی و سیاسی کردن ماجرا، اصل موضوع و صورت مسئله آن را پاک کنند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این نکته که مشکل شخصی با کسی ندارم خاطرنشان کرد: وظیفه من ارائه گزارش حسابرسی ها به صحن شورا است و تصمیم نهایی در این خصوص براساس رای و نظر جمعی اعضا گرفته خواهد شد.

وی در خصوص فعالیت های کمیسیون برنامه بودجه شورا در خصوص بررسی گزارش حسابرسان مالی شهرداری افزود: کار بررسی گزارش حسابرسی شرکت های وابسته به شهرداری در کمیسیون انجام شده و بررسی گزارش حسابرسی مناطق و سازمان های وابسته به شهرداری تهران نیز درحال انجام است.

دبیر با اشاره به اینکه به عنوان رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر به عملکرد مالی شهرداری تهران انتقاد دارم، اظهار کرد: حسابرس براساس اسناد و مدارک موجود اعلام نظر کرده و گزارش می دهد و وقتی به اسناد مربوطه به حسابرسان ارائه نشود به معنای وجود مشکل و نبود شفافیت مالی است.

وی تاکید کرد: اظهارنظر من در خصوص مشکلات مالی شرکت نوسازی اراضی عباس آباد براساس گزارش حسابرسان بوده و برهمین اساس گزارش حسابرسی فروش زمین های عباس آباد تا هفته آینده ارایه می شود.

دبیر با اشاره به اینکه حسابرس شورا توسط اعضا انتخاب شده تاکید کرد: در بحث حسابرسی هر حسابرس نظر خود را ارایه می دهد اما استانداردهایی در این خصوص وجود دارد و ملاک ما نظرات حسابرس شوراست، اولویت شهرداری هم باید شورا باشد چرا که شورا بر شهرداری نظارت دارد.
 
* عملکرد مالی شرکت مترو تهران نیز شفاف نیست
 
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران همچنین در خصوص نتیجه بررسی عملکرد مالی شرکت مترو نیز گفت: در عملکرد مالی شرکت مترو نیز تخلفاتی وجود دارد که تنها یک بند از آن را در جلسه علنی دیروز(سه شنبه) شورا قرائت کردیم.

به گفته دبیر، یکی از مسایل مرتبط با عملکرد مالی شرکت مترو، موضوع نحوه جمع آوری و هزینه کرد درآمد هر یک از ایستگاههای مترو است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار