به نظر می رسد افزایش این عوارض در راستای تامین درآمدهای بیشتر برای سازمان منطقه آزاد قشم صورت می گیرد ولی با این حال شایسته بود که میزان این افزایش متناسب با یک قاعده و اصول مشخص صورت گیرد تا سفر مردم به این جزیره را تحت الشعاع قرار ندهد.
کد خبر: ۱۲۸۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱ 14 November 2015
به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان،‌ سازمان منطقه آزاد قشم از دیروز جمعه 22 آبان ماه اقدام به افزایش 30 درصدی عوارض ورود به جزیره قشم از طریق بندرپل کرده تا آن دسته از مردمی که می خواهند با خودروی شخصی به این جزیره سفر کنند،‌ عوارض ورود به جزیره را 30 درصد گران تر از قبل پرداخت کنند.

به این ترتیب تا پیش از این برای سفر یک دستگاه خودروی سواری به جزیره قشم مبلغ 49 هزار 600 تومان دریافت می شد که سهم عوارض منطقه آزاد قشم مبلغ 26500 تومان،‌ بلیت لندیگرافت 15000 تومان، سهم عوارض دهیاری پل 2000 تومان، بیمه رفاه و آتیه 2600 تومان، سهم گمرک ایران 2000 تومان و سهم شورای اسلامی بخش مرکزی 1500 تومان بود.

از روز جمعه آن دسته از مسافرینی که در این مسیر تردد کرده اند،‌خبر از افزایش 30 درصدی هزینه های ورود به جزیره قشم می دهند که برای هر خودروی سواری از آنها 63 هزار تومان دریافت شده است.

این افزایش قیمت بدون اطلاع رسانی قبلی صورت می گیرد و جالب این که یک بار در نوروز سال گذشته پس از افزایش این عوارض، استانداری هرمزگان در برابر آن مقاومت کرد و آن را به قیمت قبلی بازگرداند.

به نظر می رسد افزایش این عوارض در راستای تامین درآمدهای بیشتر برای سازمان منطقه آزاد قشم صورت می گیرد ولی با این حال شایسته بود که میزان این افزایش متناسب با یک قاعده و اصول مشخص صورت گیرد تا سفر مردم به این جزیره را تحت الشعاع قرار ندهد چرا که اقتصاد بخش بزرگی از قشم وابسته به سفرهای مردمی است که برای تفریح و خرید البسه به این جزیره سفر می کنند.


* عکس متعلق به پیش از افزایش قیمت ها است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار