معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو گفت: به منظور صرفه جویی در زمان و صدور قبض های چاپی، طرح تجمیع قبوض آب و برق اجرایی می شود.
کد خبر: ۱۳۰۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۶ 18 November 2015
به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، علیرضا دائمی افزود: وجود بیش از 32 میلیون مشترک برق، مشکلات مختلفی همچون تردد و مراجعه برای قرائت، صدور و تحویل قبوض در جامعه ایجاد می کند.
وی تصریح کرد: با نصب کنتورهای هوشمند این امکان فراهم می شود که کنترل، قرائت، پایش و میزان مصرف مشترکان از راه دور میسر شود.
دائمی ادامه داد: هنوز در بسیاری از مجتمع ها و ساختمان ها کنتورهای آب به صورت مشترک است و ساکنان، کنتور مجزا ندارند و یک دستگاه کنتور آب اصلی، مصرف طبقات زیادی از یک ساختمان مسکونی یا تجاری را تحت کنترل دارد.
وی خاطرنشان کرد: سامانه تامین آب شرب و آب گرم بیشتر ساختمان ها به صورت مشترک است و این امر سبب شده نتوانیم برای هر مشترک کنتور آب مجزا نصب کنیم اما در برق با چنین مشکلی مواجه نیستیم.
این مقام وزارت نیرو ادامه داد: برای تجمیع قبوض آب و برق، زیرساخت های لازم برای سامانه نرم افزاری نصب کنتورهای هوشمند به تعداد 32 میلیون مشترک که دائم در حال افزایش است، در دستور کار قرار دارد.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو با بیان اینکه وزارت نیرو مصصم است در زمان حاضر این پروژه در شهرهای جدید به عنوان نمونه های شاهد آغاز شود، اظهار داشت: این برنامه به تدریج گسترش یافته و سراسر کشور را فرا می گیرد.
وی با بیان اینکه اعتبارات تخصیصی برای تامین آب و برق بسیار محدود است، افزود: تلاش می کنیم در یک برنامه بلندمدت با مشترک کردن قبوض آب و برق، بتوانیم کنترل و پایش جدیدی در کنترل میزان مصارف و هدررفت ها داشته باشیم.
دائمی، قدمت شبکه های توزیع برق تهران را بیش از نیم قرن تخمین زد که به تدریج احداث شده و در حال حاضر نیاز به بازسازی دارد.
وی خاطرنشان ساخت: تلفات در شبکه های توزیع برق که به طور تقریب تا یکسال و نیم گذشته 15 درصد بود، با اقدام های اصلاحی، اکنون با سه درصد کاهش به کمتر از 12 درصد رسیده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار