مدیر کل بهزیستی گیلان:
بهزیستی آمادگی پذیرش و ساماندهی اقشار آسیب‌پذیر جامعه مانند بیماران روانی مزمن بدون سرپرست، معلولان ذهنی بدون سرپرست، زنان و دختران در معرض آسیب و... را دارد.
کد خبر: ۱۳۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸ 12 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، حسین نحوی‌نژاد صبح امروز در جلسه بهزیستی گیلان برنامه‌های ویژه ایام نوروز این نهاد را تشریح کرد. وی با تبریک پیشاپیش فرا رسیدن عید نوروز اظهار کرد: مدیران و مسئولان بهزیستی در ایام نوروز در مراکز شبانه‌روزی، آسایشگاه‌ها و ... حضور می‌یابند و وضعیت را از نزدیک مورد بررسی قرار می‌دهند و از افراد عیادت می‌کنند.

مدیر کل بهزیستی گیلان توزیع اقلام تبلیغی مانند بروشور و لوح فشرده در زمینه فعالیت‌های بهزیستی و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از حوادث جاده‌ای را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه در ایام عید نوروز هیچ‌کدام از مراکز شبانه‌روزی توانبخشی بهزیستی گیلان تعطیل نیستند، تصریح کرد: هیچ مرکزی نمی‌تواند در ایام عید بدون رضایت خانواده، معلول را ترخیص کند. نحوی‌نژاد از فعالیت‌ مراکز اورژانس اجتماعی بهزیستی گیلان در ایام نوروز خبر داد و یادآور شد: در ایام نوروز مراکز اورژانس اجتماعی بهزیستی گیلان در صورت بروز مشکلات آسیب‌های اجتماعی در ایام نوروز فعالیت می‌کنند.

وی درباره ساماندهی متکدیان و بی‌خانمان‌ها در نقاط مختلف استان خاطرنشان کرد: کمیته‌ای با عضویت فرمانداری، شهرداری، بهزیستی، کمیته امداد، نیروی انتظامی، دادگستری، اداره کار، صدا و سیما و... باید تشکیل شود که وظیفه ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی، بی‌خانمان‌ها و... را به‌عهده دارند. مدیر کل بهزیستی گیلان ادامه داد: بهزیستی متکدیان و بی‌خانمان‌ها را پس از جمع‌آوری از طریق نهادهای مسئول، ساماندهی می‌کند.

وی تشکیل کمیته مذکور را بر‌اساس دستورالعمل وزارت کشور عنوان کرد و متذکر شد: بهزیستی آمادگی پذیرش و ساماندهی اقشار آسیب‌پذیر جامعه مانند بیماران روانی مزمن بدون سرپرست، معلولان ذهنی بدون سرپرست، زنان و دختران در معرض آسیب و... را دارد. فعالیت مهدهای کودک گیلان از 5 فروردین معاون اجتماعی بهزیستی گیلان نیز آغاز فعالیت مهدهای کودک گیلان را از پنجم فروردین سال 94 پس از یک هفته تعطیلی عنوان کرد و گفت: باز بودن مهدهای کودک از هفته دوم فروردین به منظور رفاه حال خانواده‌ها به‌ویژه والدین شاغل است.

سید مهدی خدمت‌بین‌دانا، شهریه فروردین مهدهای کودک را مانند ماه‌های دیگر سال دانست و تصریح کرد: هیچ مهد کودکی حق مطالبه عیدی برای کارکنان خود از خانواده‌ها و اولیا را ندارد و این موضوع تمام مهدهای کودک از جمله خصوصی، خودکفا، روستا مهد و... را شامل می‌شود. به گفته وی، اکنون بالغ بر 5050 مهد کودک با نظارت بهزیستی و پذیرش حدود 15 هزار و 400 کودک پیش‌دبستانی در گیلان فعالیت می‌کنند.

معاون اجتماعی بهزیستی گیلان خاطرنشان کرد: اگر مهد کودکی در ایام عید پذیرش کودک نداشته باشد باید مراتب2 را به صورت کتبی به بهزیستی شهرستان خود اعلام کند و درخواست مرخصی برای آن ایام را داشته باشد. وی برپایی سفره هفت‌سین با توجه به ساختارهای فرهنگی، منطقه‌ای و سنت‌های رایج شهر و محله را نیز مورد تاکید قرار داد و خواستار توجه مدیران مهدهای کودک به آموزه‌های دینی و مذهبی درباره عید نوروز شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار